טל שלמון צעידי | תוכנית עסקית - לוגו
צמיחה עסקית

בחני את עצמך – האם העסק שלך צריך ייעוץ עסקי?

אני בכלל לא צריכה את זה, לעסק שלי יש הרבה לקוחות…

לשלם על ייעוץ עסקי עכשיו, זה לגמרי מותרות!

נראה לך שאני לא יודעת את העבודה?

אלו רק כמה מהאמירות שאני שומעת מבעלות עסקים ששוללות על הסף את הרעיון של ייעוץ עסקי לעסק האישי שלהן.
רבות נמנעות מלהתקשר מול שירותי ייעוץ עסקי משום שהשירות נתפס כמותרות,
או משום שבעלת העסק בטוחה שהייעוץ לא יכול להוסיף לה כלום.

ומה האמת?

כשהחלטת להקים עסק, רצית לעסוק בתחום אותו את הכי אוהבת.
לאחר שהקמת את העסק, גילית למרבה הפתעתך שכל בעלת עסק צריכה להתעסק גם עם ניהול העסק, ניהול חשבונות,
שיווק ועוד המון דברים קטנים וגדולים.
ורגע, אף אחד לא סיפר לך על כך!

אף אחד לא סיפר לך שתצטרכי לעסוק בדברים אחרים מלבד המקצוע שאת הכי אוהבת… השליחות שלך…

אחת מבעלות העסקים שליוויתי אמרה לי יום אחד:
"כשלמדתי בניית אתרים מעולם לא לימדו אותי שיווק!".

בשלב הזה עומדות בפנייך שתי אפשרויות:
או להשקיע המון זמן באינטרנט כדי ללמוד לבד איך לנהל את העסק, השיווק והכספים, בצורה יותר חכמה ומדויקת, או לפנות לייעוץ עסקי שהוא שירות שיחסוך לך המון זמן, המון כסף ובעיקר המון טעויות.

מה גם שיתן פרספקטיבה נוספת על העסק שלך , דבר שכשלעצמו פותח עוד המון אפשרויות.

אז רגע, בואי נחזור חזרה לנושא לשמו התכנסנו. כיצד תדעי האם העסק שלך צריך ייעוץ עסקי? הנקודות הבאות יעשו לך סדר בראש ויגרמו לך לחשוב על הדברים בצורה שונה מבעבר.
סקרנית? בואי נתחיל 😊

את לא יודעת מי הוא קהל היעד המדויק של העסק

יועצת עסקית בעלת ניסיון תסייע לעסק שלך, ותלמד אותך לעשות מחקר לקוח,  להבין מיהו הלקוח אווטר שלך, מהי שפת הלקוח, ואיך לעשות בה שימוש כך שלקוחות יתמגנטו אלייך,

בנוסף תהליך ייעוץ עסקי יעזור לך להבין היכן נמצא קהל היעד המדויק שלך.
יועצת עסקית תדע לייעץ לך האם קהל היעד הנכון לפנות אליו הוא גברים או נשים, האם דתיים או חילוניים,
באילו גילאים,
ומה הם תחומי העניין שאמורים לאפיין אותם.
היא תנתח את שלל פעילויות השיווק שמבצע העסק שלך ותראה האם את פועלת בערוצים הנכונים.

(תוכלי להעזר בכתבה המדהימה הזו שראיתי אצל דימה קגן באתר "יזמניק" שיסייע לך לגלות מי לקוח האוואטר שלך).

ועוד משהו.
את וודאי יודעת, שהעידן הדיגיטלי מציע לנו שפע ערוצים לשיווק.
רוב בעלי העסקים לא יודעים לאתר את הערוצים הרלוונטיים עבורם, וגם כשמשתמשים בערוצים השונים לא יודעים לעשות בהם שימוש שימקסם תוצאות, משקיעים תקציבי פרסום גדולים במקומות לא נכונים, באופן לא נכון 

ו… כמובן מתאכזבים כשהתוצאות לא משביעות רצון.

בואי ניקח דוגמא מלקוחה שלי: לקוחה חדשה שהיא מטפלת בשיאצו רצתה לפרסם את שירותיה באזור השפלה.
עד כה היא פרסמה את האתר של העסק בקידום ממומן בגוגל,
אבל רוב הפניות שהגיעו אליה כתוצאה מהפרסום היו פשוט לא רלוונטיות.

לימדתי אותה איך למקסם את הקידום בגוגל ובנוסף
דרך טובה נוספת שהמלצתי לה עליה, היא לפרסם בפייסבוק בצורה ממומנת.
פייסבוק מאפשרת לפרסם לקהל יעד מוגדר (נשים בגילאים מסוימים) מאזורים ספציפיים (אזור השפלה), מה שפחות ניתן למצוא בפרסום בגוגל.

יועצת עסקית איכותית תדע לאתר את הפערים באיתור קהל היעד של העסק, ולנתב את המשאבים המושקעים באפיקים הלא נכונים, לאלו שכדאי יהיה לעסק להשקיע בהם, כולל זיהוי ושימוש בשפת לקוח שהיא סופר חשובה.

מבינה עד כמה חשוב לדעת מראש מי קהל היעד של העסק? 

העסק שלך לא רווחי

האם העסק שלך רווחי?
סליחה אם השאלה הזו תפסה אותך לא מוכנה.

לרב בעלי העסקים אין מושג במספרים של העסק שלהם.
לא מעט בעלות עסקים נכשלות בחישוב הרווחיות של השירותים שלהן וכתוצאה מכך מתמחרות לא נכון את השירות או המוצר שהן מעניקות ללקוח.

קחו לדוגמא לקוחה ותיקה שלי שהיא בעלת סוכנות דיגיטל קטנה ומקסימה.
אותה לקוחה תמחרה דפי נחיתה ללקוחות שלה ב-1800 ₪, כשלאחר בירור מעמיק גילינו כי רוב רובו של הסכום עובר לעובדים שלה.

הסיבה הנפוצה ביותר לחישוב רווחיות שגוי,
כפי שקרה אצל אותה לקוחה,
היא מיפוי חלקי בלבד של הוצאות העסק. מאחר ולא כל ההוצאות משתקפות בהצעת המחיר, כמו למשל (במקרה של אותה לקוחה) שיחות עם הלקוח המרכזי, תוספים בתשלום שנכללים בבניית האתר ותשלומים נוספים, היא תמחרה באופן שגוי את השירות של בניית דף נחיתה, וכמעט לא הרוויחה שקל מן העבודה!
העבודה שלי כיועצת עסקית, היא לכוון את בעלת העסק לא לפחד ולהסתכל למספרים בעיניים!
המטרה בתהליך הייעוץ היא למצוא את הפערים במודל הרווחיות שפיתח העסק ולאתגר אותו כראוי.
אבל רגע, טל, מה אם העסק שלי רווחי?
זה מצוין, החוכמה היא לדעת גם למנף את הרווחיות ולבצע השקעות שיניבו הכנסות נוספות בהמשך.

את לא בטוחה מה הערך המוסף של העסק שלך

מממ… אפשר לשאול אותך לרגע עוד שאלה כנה?
מה הערך המוסף של העסק שלך?

מובן מאליו שלא כל העסקים שווים זה לזה בכלל הפרמטרים.
בעלי ובעלות עסקים שונים יכולים למכור את אותו המוצר בדיוק אך במחיר שונה, באיכות תמיכה שונה, בתקופת אחריות הנבדלת מעסקים אחרים ועוד.
בעל עסק צריך להבין מהו הערך המוסף שהוא יכול לספק ביחס למתחרים, ולבדוק האם אותו ערך מוסף מייצר ללקוח יתרון ממשי.

כמה דוגמאות לערך מוסף שמספק ללקוחות יתרון ממשי:

  • אחריות ארוכת טווח
  • מומחיות בתחום מסוים או בתחומים מסוימים
  • תזמון מהיר במיוחד
  • איכות תמיכה גבוהה (עסקים שמציעים תמיכה 24/7 למשל)
  • אפשרות להשתמש במוצר או בשירות גם בוואריאציות נוספות (למשל, כורסא יוקרתית שהופכת לכורסת מסז').
דוגמא להבטחה שיווקית

נחזור לאותה בעלת עסק שמנהלת חברת בוטיק לשיווק דיגיטלי. כששאלתי אותה מה הערך המוסף שמייצר בית העסק שלה,
כלומר מה הסיבה להתקשר דווקא עם בית העסק שלה ולא עם אחר, היא אמרה לי שהמחירים שלה נחשבים לזולים מאוד ביחס למתחרים.
כאן צריך לזכור עקרון חשוב – אף פעם אל תשתמשי במחיר כערך מוסף ללקוח.
מדוע? מהסיבה הפשוטה שתמיד יהיה בית עסק שיציע מחיר זול יותר עבור המוצר או השירות, וכאן את עשויה לאבד את היתרון הייחודי שלך.

טיפ אישי ממני לאיתור ערך מוסף: חשבי מה באמת חשוב ללקוח שלך- האם זמן אספקה מהיר? האם פריסה לתשלומים או אחריות לתקופה ארוכה?
איך אדע? אני שומעת אותך שואלת.
תוכלי להעזר בדוגמאות הבאות:
אם את בעלת עסק שמשווקת מוצרי מזון לחיות מחמד למשל, קחי בחשבון שהרבה פעמים לקוחות מוכנים לשלם יותר כדי לקבל מוצרים בתזמון מהיר.
אם את מוכרת מוצרים בתחומים אחרים, יתכן מאוד שכדאי לך להשקיע באחריות לתקופה ארוכה יותר כדי שהלקוחות יקבלו בטחון ברכישתם.

את מוצאת את עצמך מפזרת כספים שלא לצורך

בתור יועצת עסקית רצינית,
אני מתחילה במפגשים הראשונים ממיפוי ההוצאות של בית העסק,
מתוך מטרה לצמצם אותן ככל האפשר.
הפעילות השוטפת של העסק לא תמיד תותיר לך זמן למפות הוצאות חריגות, ולנסות לתת להן מענה באמצעים שונים.
בום!
זה בדיוק המקום אליו אני נכנסת באלגנטיות כיועצת עסקית כדי לסייע לך.
כיועצת עסקית אני מנתחת יחד איתך את תהליכי העבודה בעסק, מאתרת תהליכים שפועלים באופן לא יעיל (אצל כולנו זה קורה, אין מה לעשות)
וממליצה לבעלת העסק כיצד היא יכולה לבצע תהליכים באמצעים אוטומטיים שיאפשרו לה למקד את משאבי כוח האדם של העסק לאמצעים מניבים יותר.

ואין טוב מדוגמא מהשטח: לקוחה שלי, שהיא בעלת עסק לאטרקציות לימי הולדת (למי שעוקבת אחריי, גם אני הייתי בנעליים האלה פעם), סיפרה לי שהיא מוציאה המון המון כספים במהלך החודש על תשלום לספקים שונים.
מיפינו את נותני השירותים עמם היא עובדת, וראינו שעם קצת יותר עבודת חיפוש היא יכולה בקלות למצוא ספקים זולים יותר.

אימון לצמיחה עסקית

את לא רואה את הדברים באופן אובייקטיבי

כשהחלטת להקים עסק היית אופטימית מאוד, היית בטוחה במה שעשית ולא הסתכלת בצורה אובייקטיבית על מה שמתרחש.
(זה לא רק את, רוב בעלות העסקים שיצא לי להכיר ניחנו ברוח
אופטימית ובאופי מיוחד יוצא מגדר הרגיל. שאם לא, הן לא היו
מתאימות להיות בעלות עסקים 🙂).
במידה מסוימת, יכול להיות שהיית אופטימית מדי, ולא חששת מפני "הפתעות" כמו הוצאות בלתי צפויות, ספקים יקרים.

כלים וידע חסרים.. וכדומה

כיועצת עסקית, שבאה מבחוץ, והעסק שלך הוא לא "הבייבי שלי",
אני יכולה להסתכל על העסק בצורה אובייקטיבית ללא הטיות,
לשקף לך מה באמת קורה בעסק ולהציע כיווני התקדמות והתמקדות להמשך.

יחד נבנה תוכנית עסקית שנתית ואסטרטגיה שיווקית , אלמד אותך ליצור מכונה שיווקית שעובדת "ללא מגע יד אדם " ומביאה לקוחות מתעניינים כל הזמן.

נפרק את התוכנית העסקית לתוכניות עבודה רבעוניות, חודשיות , שבועיות ואפילו יומיות..

כך שבכל יום לפני שאת הולכת לישון תדעי מה את עושה מחר.

ובבוקר היום שלפנייך יהיה ברור וידוע.

מתחשק לך לקבל טיפים נוספים וייעוץ "שתפור" במיוחד עבור העסק שלך?    

אני כאן לשירותך 💜

טל שלמון - צעידי
טל שלמון - צעידי

היי, שמי טל שלמון-צעידי יועצת עסקית ואני כאן כדי לענות על כל שאלה. אני מזמינה אתכם ליצור איתי קשר עוד היום ויחד ניקח את העסק למקום של צמיחה..!

צרו קשר כעת
מעוניינים בשיחת ייעוץ ראשונית? השאירו פרטים!
מה חדש אצלי באתר?
עקבו אחרי ברשתות החברתיות

רוצים שנעזור לכם להקפיץ את העסק לרמה הבאה?
הירשמו עכשיו לשיחת ייעוץ אישית במתנה!

לפני שנתחיל, מה הסטטוס שלך היום?

בואו נעבור לווטאספ
1
זקוקים לייעוץ?
היי, נעים מאוד שמי טל שלמון-צעידי ואני כאן לענות לך על כל שאלה.
במה אוכל לעזור?
Call Now Button