פיתוח העסק

פיתוח עסקי

מה אומר לכם המושג ‘פיתוח עסקי’? בעיני, פיתוח עסקי הוא מושג גרנדיוזי, שאם נפרוט אותו לפרוטות, הכוונה היא לתהליך ליווי שמטרתו להעניק כלים נכונים לקידום העסק.

אם ננסה להיות יותר ממוקדים וקונקרטיים, וכמו שאתם אוהבים גם בלי מילים בומבסטיות, נראה שאפשר להסביר בפשטות שפיתוח עסקי הוא גם וגם וגם. גם תוכנית עסקית, גם תוכנית שיווק, גם ניהול מכירות, גם אימון עסקי, גם דיוק הבידול שלכם, גם ניהול תזרים מזומנים, הוא בעצם הכל.
מדובר באותם צעדים שאנו מגבשים יחד, לאחר ניתוח מעמיק של העסק, לאחר שלמדנו את השוק בו אתם פועלים ותכננו מה אנחנו אמורים לעשות הלאה.
אז מה הסוד שלי, כיצד מפתחים את העסק? בכתבה הנוכחית אעניק מספר טיפים חשובים שיתרמו לכם מאוד להגדלת ופיתוח העסק שלכם.

פיתוח עסקי

איך מפתחים את העסק?

שאלתם שאלה חשובה וטובה.
במסגרת תוכנית הליווי שלי, פיתחתי דרך מובנית וברורה להגדלת הכנסות ולפעולה מתוך תשוקה אמיתית בעסק, בלי להתפשר על חיי משפחה ובית.
במפגשים מולי תוכלו ללמוד כיצד בונים חזון לעסק, איך יוצרים בידול, מהן חוזקות העסק ומהן החולשות, כיצד מתמחרים נכון וכיצד מפתחים סל מוצרים ושירותים רווחיים. כל זאת, מבלי להתפשר על השהות החשובה עם הילדים והמשפחה, שעבורם אנו עמלים ופועלים.
כאשר את התהליך מלווה באופן צמוד איש מקצוע המתמחה בליווי עסקים, תוכלו לקבל שלל עצות, טיפים ורעיונות איך כדאי לכם להשתפר ולהתייעל בעסק שלכם מכל הבחינות.
שימו לב שישנן פעולות שתהיינה מומלצות בתהליך הפיתוח העסקי עבור עסקים מסוימות, וכלל לא תהיינה מתאימות לעסקים אחרים מסיבות כאלו ואחרות.

קחו לדוגמא את משה, מנהל בית קפה קטן, המשמש סוג של מקום מפגש לאמנים וצעירים קצת ‘היפים’.
משה סיפר שהוא רוצה לפתוח עוד סניף, כי מחזור המכירות הנוכחי שלו לא מספיק טוב, והוא מחפש רעיונות ומוצרים חדשים. לאחר מספר מפגשים עם משה, החלטנו לנסות לשפר את המצב הקיים, ולהתמקד בקהל הלקוחות הנוכחי. משה העלה קצת את שכר המלצריות, שכר איש מקצוע בתחום השירות, שידריך את המלצריות איך להתייחס היטב גם לבקשות החריגות של האמנים, ואיך להעמיק את התפיסה שבית הקפה שלו הוא מקום המפגש והבילוי האולטימטיבי למגזרים אלו. התוצאות הדהימו את שנינו, עם מחזור מכירות שנסק אל על תוך חודשים ספורים.

הכלים לפיתוח עסקי בהם נעזרנו עם משה, היו שונים בתכלית מהכלים לפיתוח העסק של פנינה:

פנינה, בעלת מותג יופי שמשווקת את מוצריה בעיקר בערבי מכירות שיתפה אותי: “טל, הפיתוח העסקי שעשינו יחד שינה לחלוטין את כל העסק שלי. במשך כמה שנים, מאז פתיחת העסק שלי, התמקדתי רק בסבונים וקרמים לעור הפנים לציבור הלקוחות, וכל הפרסומים שעשיתי היו לנשים. בזכות העבודה המדוייקת שעשינו ביחד, הבנתי שאני יכולה לשנות מעט את המרכיבים ולייצר סדרה שלמה של פתרונות גם לגברים שחשוב להם עור פנים חלק וזוהר…”

בשורה התחתונה – כל עסק, והכלים המתאימים עבורו.
יהיו עסקים שהפיתוח העסקי שלהם יכלול מיקוד בשירותים או מוצרים שונים מבעבר, ויהיו עסקים שיצטרכו לשנות אלמנטים טכניים או תמחור וזה מה שיוביל להשגת התוצאות הרצויות. כאמור, כל מקרה לגופו.

פיתוח עסקי

לפני שמתחילים בפיתוח העסקי, עושים קצת שיעורי בית

ואולי עלינו לצנן ציפיות? אני שומעת אתכם שואלים.
כי בשורה התחתונה, פיתוח עסקי הוא אמנם לא מורכב ומסובך כפי שניתן אולי לחשוב, אך בהחלט דורש עבודת הכנה מעמיקה ורצינית.
כי קודם כל יש לחקור את העסק הקיים, להבין טוב טוב מהם החוזקות שלו, איפה נקודות התורפה, מה התכנית העסקית כיום, ו… מה המטרה. אל דאגה, גם אם יש לכם עסק ואתם חושבים שאתם לא יודעים את התשובות לכל השאלות האלו, במהלך תהליך הפיתוח והליווי העסקי, תגלו שמאוד קל למצוא להם תשובות. בכל מקרה, רק לאחר למידה והכרות מושלמת על מה שיש לנו היום ביד, נוכל לטוות ולתכנן את הפיתוח העסקי שלנו. לאן אנחנו רוצים לגדול? ואיך נוודא מראש שנצליח לעמוד בגדילה שלנו, ולשמור על אותה רמת שירות, מחיר או כל ערך אחר שיש לנו כיום?

ואחרי שכבר עשינו את “שיעורי הבית” שלנו (שמנסיוני, הם כיפיים ממש. הכי רחוק שאפשר לדמיין משיעורי הבית הזכורים לנו לרעה מבית הספר והתיכון…), יש לנו ביד את כל מה שצריך.
כאן מגיע השלב שאני אומרת ללקוחות: גמרנו להתבחבש. עכשיו הזמן לקום מהכסא, תוך כדי שמירה מיטבית של העסק הקיים והחוזקות, המעלות והיתרונות הנוכחיים.

פיתוח עסקי – כי לאף אחד אין פריווילגיה לשקוט על השמרים

עכשיו אני רוצה לומר משהו אישי, שאני מקווה שלא יתקבל בסקפטיות מצידכם. אני מאמינה שאין עסק, חברה, ארגון או עצמאי – שלא צריך פיתוח עסקי. זאת התזה שלי, על פיה אני פועלת. בתהליך הייעוץ שאני מספקת, אני משתדלת להעניק גם פיתוח עסקי.
כי כמה שנשפר את המציאות הכספית, העיצובית, הקניינית שלנו, בלי אסטרטגיית פיתוח עסקי לטווח הארוך, אתם יכולים חלילה להיתקע שנים רבות באותו מקום. וכנראה, ואני כותבת מנסיוני, גם להתכווץ… המתחרים נמצאים בכל תחום.

אומר זאת מפורשות: בעולם העסקי של ימינו, אין לאף אחד את הפריווילגיה לשקוט על שמריו. להסתפק במה שיש ולשמוח בו. המתחרים והעסקים האחרים נמצאים בתהליכי גדילה והעצמה בכל העת, ועליכם להיות מוכנים “להשיב מלחמה” ולהגיד גם אתם את הפעילות שלכם.

וכשיש תכנית פיתוח עסקי מסודרת, היא מדידה לחלוטין. אפשר לראות בקלות תוצאות, לעקוב אחר המדדים. לראות כל הזמן אם אנחנו מצליחים בתכנית הפיתוח והגדילה שלנו, או שמא נדרש לנו עוד מאמץ. התכנית צריכה להיות נהירה וברורה קודם כל – לכם. כי העסק הוא שלכם, ואף אחד אחר לא יישא אותו ויקח עליו אחריות אם לא אתם. הוא שלכם, ומכל האנשים בעולם הוא הכי חשוב לכם.

אז אם עדיין אין לכם סט תכניות מעולות לפיתוח עסקי, או שאתם רוצים לשפר אותן, אני כאן עבורכם.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
טל שלמון - צעידי
טל שלמון - צעידי

היי, שמי טל שלמון-צעידי יועצת עסקית ואני כאן כדי לענות על כל שאלה. אני מזמינה אתכם ליצור איתי קשר עוד היום ויחד ניקח את העסק למקום של צמיחה..!

צרו קשר כעת
מעוניינים בשיחת ייעוץ ראשונית? השאירו פרטים!
מה חדש אצלי באתר?
עקבו אחרי ברשתות החברתיות
Call Now Button
בואו נעבור לווטאספ
1
זקוקים לייעוץ?
היי, נעים מאוד שמי טל שלמון-צעידי ואני כאן לענות לך על כל שאלה.
במה אוכל לעזור?