טל שלמון צעידי | תוכנית עסקית - לוגו
ניהול צוות

ניהול צוות

ניהול צוות מוצלח אינו עניין פשוט כשלעצמו. לא כל מנהל צוות מצליח להפיק ממנו את המירב ולרתום אותו לביצוע משימותיו באופן יעיל ונכון.
למעשה, ניהול צוות נכון הוא ההבדל בין עמידה ביעדים והנעה קדימה להצלחה לבין חוסר מוטיבציה ודשדוש במקום.
מנהלים צוות?
מעסיקים מנהלי צוותים?
עתידים לנהל צוות?
קבלו מספר טיפים שימושיים שיהפכו את ניהול הצוות למשימה נעימה ויעילה לטווח הקצר ולטווח הארוך.

צוות עובדים בעסק

הגדרת מטרות משותפות

הגדרת מטרות משותפות לצוות הינה דבר הכרחי על מנת לענות על כמה צרכים הכרחיים בצוות:

  • לכידות חברתית – מטרות משותפות הופכות את הצוות מלוכד יותר ואחיד.
  • עניין – יצירת מטרות משותפות יוצרות עניין בעבודת הצוות ובעבודה היחידנית. יצירת עניין מונעת שעמום ושחיקה בקרב הצוות לתווך ארוך, הלוא שעמום ושחיקה מהווים מכשול לעבודה יעילה ולהצלחה.
  • תגמול ופירגון – בין אם אישי ובין אם קבוצתי, הכנת מערך תגמולים ופירגונים לחברי הצוות חשובה על מנת להמריץ את התהליך ולהגביר מוטיבציה בקרבם.

ניהול צוות מתחיל בתקשורת נכונה

זכרו כי הצוות שלכם הוא המשפחה שלכם ככל שמדובר במקום העבודה.
לכן, הקשבה, ניהול שיח מכבד ותקשורת נכונה ונעימה בין אנשי הצוות ובמיוחד בין הדרג הניהולי לבין חברי הצוות הכרחי לבניית תהליך שקוף, יעיל ונכון.
תקשורת לא מכבדת וחוסר הקשבה ייצור קרע בין חברי הצוות ובין הדרג המופקד על ניהול הצוות ויפגום בתהליך העבודה. בכללי, כיבוד בני אדם באשר הם חשוב לחיים אז על אחת כמה וכמה כאשר מדובר על ניהול צוות.

שיקוף תהליכים

בדיוק כשם שבניית המטרות המשותפות תורמת ללכידות הצוות, כך גם המחשת התהליך ושיקוף שלביו השונים נותנים תחושה של שייכות הן לצוות והן לארגון,
תחושה של הישגיות, של מוטיבציה ושל שליטה במהלך כחלק מצוות שמניע את התהליך באשר הוא.
שיקוף יכול להיעשות באמצעים ויזואליים כמו טבלאות, שרטוטים, מצגות וכו' או ע"י שיחות חתך תקופתיות.
כך או כך המטרה היא הן להראות עניין של הדרג הניהולי בנעשה ע"י הצוות, הן לפקח על הנעשה בפועל והן להעניק לצוות תחושת חשיבות וחלק ממשהו גדול ולא עוד "בורג במערכת".

סיעור מוחות

ניהול צוות נכון מורכב בין היתר מהיכולת לפתור בעיות יחד וליצור מנגנון סיוע הדדי הן בעבור משימות קבוצתיות והן בעבור משימות פרטניות של כל אחד מחברי הצוות.
תנו לחברי הצוות את ההרגשה שהם לא לבד, שאין סיבה לדחות טיפול בבעיות או קשיים רק משום הפחד לשתף אלא להיפך,
לרצות לשתף באתגרים הניצבים לכל אורך התהליך מתוך ידיעה שיש מי שמקשיב וייעץ נכונה ויש מי שייתן את הגיבוי המלא בכל מקרה, גם אם קורות טעויות בדרך.

אווירה והווי

עבודה זה חשוב, ניהול המשימות הכרחי על מנת להניע את הצוות בארגון ואת הארגון קדימה לכיוון ההצלחה.
יחד עם זאת, ניהול צוות נכון ומצליח חייב לכלול גם קצת אווירה והווי על מנת ללכד את הצוות, ליצור קרקע חברתית נעימה ותחושת שייכות על מנת להגביר את המוטיבציה בקרב חברי הקבוצה ובדרך עקיפה להשפיע על יעילות ביצוע העבודה והשגת המטרות האישיות והקבוצתיות.
תנו לחברי הצוות שלכם להרגיש שרואים אותם גם כבני אדם ולא רק כחלק ממנגנון עבודה משומן היטב, תיצרו מודל תגמול מתמרץ, והרי לכם צוות יעיל ומצליח.

מאמרים נוספים בנושאי ניהול עסק

טל שלמון - צעידי
טל שלמון - צעידי

היי, שמי טל שלמון-צעידי יועצת עסקית ואני כאן כדי לענות על כל שאלה. אני מזמינה אתכם ליצור איתי קשר עוד היום ויחד ניקח את העסק למקום של צמיחה..!

צרו קשר כעת
מעוניינים בשיחת ייעוץ ראשונית? השאירו פרטים!
מה חדש אצלי באתר?
עקבו אחרי ברשתות החברתיות

רוצים שנעזור לכם להקפיץ את העסק לרמה הבאה?
הירשמו עכשיו לשיחת ייעוץ אישית במתנה!

לפני שנתחיל, מה הסטטוס שלך היום?

בואו נעבור לווטאספ
1
זקוקים לייעוץ?
היי, נעים מאוד שמי טל שלמון-צעידי ואני כאן לענות לך על כל שאלה.
במה אוכל לעזור?
Call Now Button