בית מלון

ניהול מלון

עסקי המלונאות היו מאז ומעולם עסקים שנחשבו רווחיים ומבוקשים ובלבד שהניהול מתבצע באופן נכון ויעיל. נכון, בתקופת הקורונה ענף מלונאות והתיירות היה אחד הענפים שנפגעו הכי הרבה, אך יחד עם זאת, כאשר השגרה תשוב לחיינו הרעב לחופשה יעשה כבר את שלו ויחזיר עטרה ליושנה.
על מנת להיות על המפה המלונאית כאשר השגרה תחזור ועל מנת לדעת לנהל מלון בצורה יעילה ונכונה, ישנן כמה עצות שמומלץ ליישם הלכה למעשה כבר עכשיו לפני שהענף חוזר לעבוד ביתר שאת.

ספא

התאמת השירות לביקוש

לכל עיר תיירות בארץ אג’נדה משלה: ירושלים בעיקר מושכת תיירות חוץ שמגיעה לבחון אתרים היסטוריים, אטרקציות משפחתיות וכו’. תל אביב מצטיירת כעיר בילויים למד עסקים ומושכת אליה בעיקר צעירים או אנשי עסקים. צפון הארץ מתאפיין בצימרים עם נוף פסטורלי המתאים זוגות או משפחות צעירות המחפשות קצת שקט ושלווה בטבע ודרום הארץ מתאפיין בשילוב של טבע עם בילויים לכל הגילאים, מה שמושך בעיקר משפחות ו/או צעירים. זיהוי קהל היעד והביקוש יוצר את המטרה מלכתחילה ומשפיע על אופי ניהול המלון. לדוגמא: מלון בוטיק המיועד לאנשי עסקים לא יעסיק צוות הווי ובידור לכל המשפחה אלא ישמור על צביון אלגנטי, שקט ומותאם לקהל היעד.

קביעת אסטרטגיה

אחרי שהצורך וקהל היעד זוהה וסומן מראש, ניהול מלון נכון יבוצע מתוך קביעת צביונו של המלון על פי כך.
אם מדובר במלון למטרת עסקים – האג’נדה תהיה יותר מרחבי עבודה, יותר חדרי ישיבות, סולידיות לצד אלגנטיות וניהול מאוד קפדני השומר על צביון זה בכל ימות השנה. אירוח של חברות, הזמנת הרמאות מעת לעת וכו’.
מאידך, אם מדובר במלון המיועד לצעירים, האסטרטגיה שתינקט פה תהיה קלילה יותר וההשקעה תהיה ברמה המותאמת לקהל. כלומר, לאו דווקא פאר והוד והדר אבל כן יותר אטרקציות, מסיבות, מתקני שעשועים, בריכה מפנקת וכו’, תוך התחשבות בעובדה שלרוב צעירים מעדיפים להיות כמה שפחות במלון ויותר בחוץ בבילויים. קחו בחשבון שקהל צעיר יותר עלול להשאיר אחריו נזקים ולכן יש לקבוע מדיניות ברורה וכללים חש משמעיים.
מלון המיועד למשפחות – תלוי כמובן במיקומו הגיאוגרפי, יותאם לצביון המקום אך יכיל באסטרטגיית הניהול שלו יותר פעילויות המתאימות לכל הגילאים, יותר אטרקציות מקומיות, צוותי בידור, אזורי קניות ומתקני שעשוע המיועדים לתעסוקה רבת שעות.

אירועים

ניהול מלון – זיהוי אירועים רלוונטיים

בימים כתיקונם, קיימם מספר אירועים שנתיים או תקופתיים המושכים יותר תיירות פנים וחוץ מטבע הדברים. אירועים כמו פסטיבלים מקומיים, מצעדי גאווה, תחרויות שונות, חגים ומועדים וכו’ מושכים יותר ויותר תיירים השוהים בבתי המלון השונים בארץ. היערכות מראש לאותם האירועים (אפילו שנה מראש אם אפשר) מכוונת אל המטרה מלכתחילה ומעניקה יתרון על פני המתחרים, בין אם מבחינת זמינות חדרים, קירבה פיזית ו/או מחירים ומבצעים מיוחדים המיועדים לעת הזאת.

שיתופי פעולה

בין אם מדובר בקהל יעד מקומי ובין אם מדובר בקהל יעד חיצוני, רוב אם לא כל המלונות מקושרים באופן כזה או אחר עם בתי עסק המשמשים אטרקציה תיירותית. שיתוף פעולה כזה מעני קרווח מסוים לשני הצדדים: בית העסק מקבל תיירים רבים המופנים אליו באמצעות המלון והמלון מקבל עמלה בגין ההפניות הללו. הסדר שכזה ניתן גם לבצע מול חברות מוניות, נותני שירות נוספים כאלה ואחרים ועוד. מומלץ לקבוע מדיניות של שיתופי פעולה עם עסקים מעין אלה באופן קבוע.

חניות ונגישות

בית מלון ללא אזורי חנייה מוסדרים יהיה חד משמעית פחות אטרקטיבי מאשר בית מלון שלו הוקצה אזור חנייה ייחודי משל עצמו, גם אם מדובר באזור ציבורי שאינו נמצא בשטח המלון פיזית משיקולי מקום. כמו כן, לאור חוק הנגישות המחייב גישה לכל מתקן ציבורי גם בעבור אורחים בעלי צרכים מיוחדים ולאור העובדה שאף מלון לא מעוניין לוותר על פלח אוכלוסייה רלוונטי רק בשל חוסר נגישות, יש להסדיר הנגשה בכל מתקני המלון בעבור כלל סוגי האוכלוסייה.

מדריכים נוספים שיעשו לך סדר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
טל שלמון - צעידי
טל שלמון - צעידי

היי, שמי טל שלמון-צעידי יועצת עסקית ואני כאן כדי לענות על כל שאלה. אני מזמינה אתכם ליצור איתי קשר עוד היום ויחד ניקח את העסק למקום של צמיחה..!

צרו קשר כעת
מעוניינים בשיחת ייעוץ ראשונית? השאירו פרטים!
מה חדש אצלי באתר?
עקבו אחרי ברשתות החברתיות
Call Now Button
בואו נעבור לווטאספ
1
זקוקים לייעוץ?
היי, נעים מאוד שמי טל שלמון-צעידי ואני כאן לענות לך על כל שאלה.
במה אוכל לעזור?