כל בעל עסק מכיר את השלב שבו מתעורר הצורך לחשוב על הגדלת מכירות בחברה. לרוב מדובר בשלב שחוזר על עצמו לכל אורך הדרך אך יחד עם זאת, ככל שהצעדים שינקטו יהיו נכונים ויעילים יותר, כך פרק הזמן שיעבור בין הופעת השלב הזה בעסק ילך ויגדל. הגדלת מכירות היא צורך שנובע מכמה גורמים מרכזיים:
- העסק נקלע לקשיים כלכליים או איזו נקודה שבה ההוצאות גוברות על ההכנסות ויש להדביק את הפער.
- רצון להרחיב את העסק ולהגיע לקהלים חדשים.
- רוויה מסוימת ממוצר או קו מוצרים וצורך לשנות כיוון ואף מיתוג מחדש.
- התגברות כוחם של המתחרים בתחום והיחלשות המותג כתוצאה מכך.
- כאשר מתעורר הצורך בהגדלת מכירות קיימות מספר שיטות לבצע זאת.
שינוי אסטרטגיה שיווקית
הגדלת היקף השיווק לצורך הגעה לקהלים חדשים והגדלת המכירות, התגברות על מתחרים ו/או מיצוב מחדש מחייבת לעתים קרובות שינוי של אסטרטגיית השיווק הקיימת, לעיתים יש תחושה שאסטרטגיית שיווקית השגורה מיצתה את עצמה ואינה מביאה את אותן התוצאות כפי שהיה עד כה.
שינוי אסטרטגיה מחייב חשיבה מחוץ לקופסה ואף ייעוץ עסקי על מנת להגדיר מטרות חדשות ולכוון נכון אל המטרות. יחד עם זאת, שינוי אסטרטגיה שיווקית קיימת הינו צעד הכרוך בהשקעת משאבים כמו זמן וכסף ולעתים מדובר בהשקעה רבה עד מאוד. לכן, אם הגדלת מכירות מחייבת שינוי אסטרטגיה יש להתחשב בכלל המשאבים שיש להקצות לצורך זה ולהיערך לכך בהתאם. אם לא ניתן להיערך לזה יש לשקול לנקוט בדרך אחרת שתאפשר הגדלת מכירות.
שימוש באסטרטגיה קיימת רק…אחרת
בחלק גדול מן המקרים ניתן ואף מומלץ לבצע הגדלת מכירות באמצעות המשאבים הקיימים, במיוחד כאשר מדובר במצבים בהם החברה נקלעה למשבר כלכלי או למבוי סתום כלשהו שבו ההוצאות עולות על ההכנסות, ויש צורך לייצר עוד הכנסות לעסק.
במקרים אלה, יש לגייס את כוח האדם הרלוונטי הקיים בחברה, להקצות את הכספים הקיימים מבלי ליצור התחייבויות נוספות אלא רק ע"י יצירת סדר עדיפויות שונה, להציב מטרות הן כצוות והן כפרט ולתמרץ בהתאם. על מנת לבצע זאת נכון ועל מנת שלא להפסיד מהתהליך אלא להרוויח ממנו גם כלכלית וגם ארגונית, מומלץ להיוועץ באיש מקצוע שידע לכוון את המצוי לעבר הרצוי.
שימוש ברשת האינטרנט
קשה להאמין שיש כיום ולו חברה אחת שאיננה נעזרת באינטרנט כערוץ מכירות לכל דבר ועניין, כניסתה של תקופת הקורונה לחיינו והגבלת ההתקהלות במקומות סגורים, העלתה עוד יותר למודעות הקהל הצרכני והעסקי, את יתרונותיה של הרשת בתחום השיווק ותרומתה להגדלת המכירות. ובכל זאת, קיימות חברות שעדיין לא השכילו להשתמש באינטרנט בצורה יעילה ונכונה.
דבר ראשון – אתר סחר, כלומר, אתר אינטרנט שבו ניתן לבצע הזמנות אונליין מבלי להגיע פיזית לבית העסק.
דבר שני – פרסום ברשתות החברתיות, בעיקר כאשר מדובר בחברה קטנה או בינונית. חברות ענק פחות מסתמכות על כך אבל גם הן מדי פעם מבליחות ברשתות החברתיות כדי לשמור על המיתוג.
דבר שלישי – פרסום ממומן. זה הערוץ שבו אולי ייצא הכי הרבה כסף אבל יש סיכוי גבוה שממנו יגיעו הכי הרבה לקוחות, במיוחד אם מבצעים זאת נכון וחכם. כאשר מנהלים נכון קמפיינים ממומנים, התשואה על הכסף המושקע בקידום ופרסום , מן הגבוהות בשוק.
הגדלת מכירות – לסיכום
הגדלת מכירות היא חשובה והכרחית כאשר עסק רוצה לגדול להתפתח ולהצליח, להעלות את הרווחיות, ולהרחיב את המעגלים העסקיים.
הגדלת המכירות עשויה להגיע בנקודת מפנה בחברה אך לא רק. כל בעלי החברות מעוניינים להרוויח יותר ולהגיע לנתח גבוה יותר של לקוחות ללא קשר למצבן של החברות.
שימוש בשיטות שצוינו לעיל בהחלט ישיג את המטרה ועם ייעוץ מקצועי שיידע לכוון באופן מדויק אל המטרה ויסייע לכם כבעלי עסקים לסלול את הדרך , ההצלחה תהיה כפולה ומכופלת.