טל שלמון צעידי | תוכנית עסקית - לוגו
מיתוג עסקים קטנים

מיתוג עסקים קטנים

מיתוג עסקים קטנים נחוץ בדיוק כמו מיתוג לעסקים גדולים ולעתים אף יותר מהגדולים. מדוע? משום שעסקים גדולים דואגים לסוללה של אנשי פרסום וחברות העוסקות בכל עת בקידום מיתוג העסק בכל דרך אפשרית ובדרך כלל בתקציבים גבוהים במיוחד. עסקים קטנים לרוב אינם בעלי תקציבי מיתוג גבוהים באופן דומה ועדיין עליהם לתמרן את דרכם בתחרות לא פשוטה ולבלוט בשטח למרות התחרות הזאת. ההתבלטות הטובה ביותר היא ע"י מיתוג עסקים קטנים.

כיצד מיתוג עסקים קטנים בא לידי ביטוי?

בעוד שחברות ענק ממתגות את עצמן ע"י אימוץ צבע מסוים שלאט לאט מזוהה עמם ושימוש בפרסומות ענק על מנת להחדיר את המותג לשוק, מיתוג עסקים קטנים מתמקד בדרך כלל בדברים הקטנים יותר, מיתוג כלי הכתיבה במשרד, שקיות בד וקרטון ממותגות, מדים ייצוגיים ועוד. כל פריט קטן שיכול לשאת את שם העסק יהיה שגריר המותג גם אם הושקעו בו עשרה שקלים בלבד. לעיתים זה סלוגן או שיר מסוים שנקלט טוב בראש וניתן להחדיר אותו בכל ביקור בבית העסק, לעתים זה גם שימוש באסטרטגיית שיווק מסוימת שעם הזמן הופכת מזוהה עם בית העסק, כמו לדוגמה במקרה של רשת הסופרים "רמי לוי" שבאמצעות מודל עסקי המתבסס על מחיר נמוך מהמקובל ואסטרטגיה שיווקית שנגזרה מכך חדר לשוק והפך מעסק קטן לאימפריה. 

הרעיון העומד מאחורי מיתוג עסקים קטנים ומיתוג עסקים באופן כללי הוא לבנות תדמית סביב העסק עצמו. לא משנה אם מדובר בבית מרקחת שכונתי קטן או רשת מסעדות חדשה, העסק חייב לבנות לעצמו תדמית חיובית ומזמינה כבר מהשלב הראשון להיווסדו ולכן, בניית מותג לא רק מתבססת על מוצרים ממותגים, סלוגן קליט ושפה גרפית מזוהה אלא גם מבחינת תודעת שירות, חדשנות, הבלטת הייחודיות של בית העסק ועוד צדדים חיוביים שעם הזמן יהוו חלק בלתי נפרד מתדמית בית העסק ותדמית היא ללא ספק חלק גדול מהמיתוג.

מומלץ לבנות מסר שיווקי כלשהו שיזוהה עם בית העסק אך שיכלול בו גם מסר שקשור לעולם אחר, לתחום החברתי ו/או האישי על מנת להיות מזוהים עם המסר הזה לאורך זמן. תתפלאו אבל גם דוכן פלאפל שכונתי יכול לבנות מסר שידע לקלוע גם למקום האישי של כל אחד מלקוחותיו וגם מסר שיווקי שימכור את מוצריו בצורה הטובה ביותר.

מדוע כדאי למתג עסק קטן?

זאת אמנם שאלה די טריוויאלית אך מסתבר שהיא נשאלת לא מעט. מיתוג עסקים קטנים נועד בראש ובראשונה על מנת שקהל היעד יכיר את העסק כבר בראשית דרכו. ואיך ידעו שפתחתם דוכן פלאפל ייחודי אם לא טרחתם לחזור על שם העסק ולהחדיר אותו לתודעת הקהל? עם כל הכבוד לפה לאוזן אם לא יזכרו את שם העסק גם זה לא יעבור.

הסיבה השנייה לכך שמיתוג עסקים קטנים היא בגדר הכרח היא להראות רצינות מול קהל הלקוחות הפוטנציאלי. עסק שלא מקדם את עצמו ומחזק את שמו הטוב יוצר תחושה של עסק לא יציב, לא מוכר ולא אמין שיכול מחר לסגור שעריו ולהיעלם עם כספי הלקוחות. זה לא בהכרח נכון אך זה הרושם שנוצר ורושם כזה לא מביא לקוחות.

קראו גם:

טל שלמון - צעידי
טל שלמון - צעידי

היי, שמי טל שלמון-צעידי יועצת עסקית ואני כאן כדי לענות על כל שאלה. אני מזמינה אתכם ליצור איתי קשר עוד היום ויחד ניקח את העסק למקום של צמיחה..!

צרו קשר כעת
מעוניינים בשיחת ייעוץ ראשונית? השאירו פרטים!
מה חדש אצלי באתר?
עקבו אחרי ברשתות החברתיות

רוצים שנעזור לכם להקפיץ את העסק לרמה הבאה?
הירשמו עכשיו לשיחת ייעוץ אישית במתנה!

לפני שנתחיל, מה הסטטוס שלך היום?

בואו נעבור לווטאספ
1
זקוקים לייעוץ?
היי, נעים מאוד שמי טל שלמון-צעידי ואני כאן לענות לך על כל שאלה.
במה אוכל לעזור?
Call Now Button