מיתוג עסקי ויצירתיות

מיתוג עסקי

מיתוג עסקי הוא אחד מאותם ביטויים שעשויים להיות מבלבלים מעט בהתחלה.
רובנו חושבים שמיתוג עסקי מורכב מהעיצוב הויזואלי של המותג, כלומר מהלוגו שלו או פלטת הצבעים שלו, אולם למעשה מיתוג עסקי הוא הרבה מעבר לכל אלו. מיתוג עסקי איכותי ומוצלח, צריך להיות מבוסס בראש ובראשונה על מערך ערכים שלם שיזוהה עם העסק שלנו.
למעשה, המיתוג יאגד יחד את התפיסות, הרגשות, החוויות והציפיות שהלקוח הפוטנציאלי שלנו יחווה כשהוא יפגש במותג שלנו. כל הפן העיצובי, כלומר הלוגו והמאפיינים הויזואליים האחרים, הם רק התוצרים שמתקבלים מתהליך המיתוג העסקי.
אז מה הוא מיתוג עסקי? למה הוא כל כך חשוב, ואיך הוא תורם באופן ישיר לרווחיות העסק? כל זאת ועוד בכתבה שלפניכם.

כחלק מבניית תוכנית עסקית, הגיעה אליי נועה כדי למתג את העסק החדש שלה העוסק בהכנת כלות ליום חתונתן.
שוחחנו על קהל היעד הפוטנציאלי של נועה: בחורות דתיות צעירות, כלות טריות, ולמדנו אותו.
בהמשך, שוחחנו על מה שאותן כלות מצפות לקבל כשהן נתקלות במותג שלה.
כחלק מתהליך המיתוג, שוחחנו על חזון העסק ונועה ניסחה אותו בצורה מדויקת: "העסק שלי 'כשושנה' מסייע לכלות לקבל את כל מה שהן צריכות כדי שהיום שלהן יהפוך להיות המאושר בחייהן".
במטריה של השירותים הכללנו לא רק את בחירת שמלות הכלה שהיא מציעה בסטודיו המפנק, אלא שלל שירותים משלימים לפינוק הכלה שיעניקו לה הרגשה נפלאה ביום חתונתה: עיצוב שיער, איפור, תכשיטים ואביזרים שישדרגו את ההרגשה האישית שלה.

מיתוג לעסק

מה הוא הרציונל שעומד מאחורי תפיסת המיתוג?

מוצרים או שירותים אף פעם לא עומדים בפני עצמם.
קחו לדוגמא את המותג נייקי, מדובר במותג שהוא הרבה מעבר לנעלי ספורט, בדיוק כמו שקוקה קולה היא הרבה הרבה יותר ממשקה מוגז.
מדוע? האינטרקציה עם המוצרים הללו מספקת לנו חוויות, והם אלו שמעודדים אותנו להמשיך לרכוש אותם.
אותן חברות שמשווקות ויוצרות את המוצרים הללו, חשבו מראש על התחושות שהן מעונינות לייצר כאשר הלקוח מבצע רכישה של אחד מהמוצרים.
לשם כך הן בנו מיתוג עסקי העוטף את המותג מהמסד עד לטפחות.

קצת על חשיבות מיתוג עסקי

זהות המותג היא אחד הנכסים החשובים ביותר עבור העסק.
המיתוג מעניק לעסק זהות משלו, הופך אותו לבלתי נשכח ומעודד את קהל הלקוחות לרכוש ממנו עוד ועוד.
בנוסף, הוא מסייע לזהות אותו ולהבדיל אותו ממוצרים אחרים ושירותים באותה הקטגוריה.
לתפיסתי כיועצת עסקית, מיתוג הוא חיוני לא רק כיוון שהוא יוצר רושם בלתי נשכח על הצרכנים, אלא מפני שהוא מאפשר ללקוחות לדעת מה אתם בדיוק מציעים, ולמה הם יכולים לצפות.
זו הדרך הטובה ביותר לדעתי להציג את העסק שלכם באופן מקצועי וייצוגי, ולגרום ללקוח לבחור דווקא בכם.

כיצד מיתוג עסקי איכותי יכול לתרום להגדלת רווחיות העסק?

מיתוג מעניק לעסק ערכים שהם הרבה מעבר למוצר או לשירות. אם ניקח לדוגמא את נועה, הערכים המרכזיים בעסק שלה הם פינוק וחוויה לכלות. הכלות הצעירות מזדהות עם הערכים הללו ומתחברות אליהן, וזה מה שהופך את העסק שלה לבלתי נשכח, ולכלות לשים אליה לב בכל מדיום
מיתוג עסקי איכותי יכול להיות בהחלט אחד הגורמים המכריעים עבור הצרכן כאשר הוא עומד בפני החלטת רכישה. הידעתם שבסקר נילסן העולמי שנערך לפני מספר שנים בארה"ב דיווחו כמעט 70% מהקונים שהם רוכשים באופן קבוע כמעט אך ורק ממותגים שהם מכירים?
מיתוג הבנוי בצורה יעילה ונכונה משפר את מאמצי הפרסום שלכם. המיתוג מסייע למערך הקידום שלכם להיות יעיל יותר, ולהשיג תוצאות מרשימות, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך.

מה כולל תהליך העבודה בדרך ליצירת מיתוג עסקי מנצח?

בתקופה בה השוק מוצף בעסקים כמעט בכל תחום רלוונטי, הצורך לבלוט הוא חיוני ביותר, ולכן יש חשיבות רבה לכך שהמסרים, העיצובים והערכים יהיו מדויקים ויצרו יתרון תחרותי על פני המתחרים.
כדי להשיג יתרון ובולטות, ראשית עלינו ללמוד יחד את העסק ולהבין:
מה הם הערכים המנהלים אותו
מה הם צרכי הלקוח ומה הם השאיפות והמטרות שלו
במקביל, עלינו לבצע מחקר על הסביבה בה העסק פועל ומי הם המתחרים המובילים שלו.

תהליך מיתוג עסקי, שכולל למעשה נטיעת שורשים חשובים שמהם העסק "ינק" בהמשך, יוליד כמה תוצרים מגוונים שישמשו את העסק בעתיד, כמו: ספר מותג, לוגו מעוצב, כרטיס ביקור, חתימה למייל ועוד.
כל הפרסומים וערוצי השיווק "ידברו" בשפה אחידה שתתכתב עם ערכי המותג, ותהיה מובדלת מהמתחרים.

יצירתיות ורעיונות

כמה טיפים משולחן העבודה שלי ליצירת מותג חדש

  1. הגדירו את קהל היעד – מיתוג עסקי מוביל להכרות עמוקה של קהל היעד, ומשם לאמון וכמובן להגדלת הכנסות.
    אם המותג שלכם מתקשר עם קהל היעד שלכם בצורה טובה, הוא ישיג מודעות ואמון.
    כאן נכנס לתמונה תהליך ארוך של מחקר השוק שלכם.
    לפני הכל, עליכם לשאול את עצמכם- למי המיתוג שלכם פונה? מי הוא לקוח "האוואטר" שלכם? כלומר, הלקוח האידיאלי שיהיה מוכן לשלם את מלוא המחיר עבור המוצר או השירות שלכם?
    למשל, אם אנחנו מוכרים לעסקים, נרצה לדעת מה התפקיד של הלקוח אליו אנו משווקים, נניח: מנהל פיתוח, מנהל רכש, מנהל שיווק וכדומה. נרצה גם לדעת מה הם הנתונים הבסיסיים של הלקוח שלנו: גיל, מקצוע, השכלה, מצב משפחתי, מקום מגורים וכן אלאה,
    ומעבר לכך- מה מטריד את הלקוח שלנו, וגורם לו לא לישון בלילה, ומה הוא המוצר או השירות שיכול לפתור לו את הבעיה.
  2. הגדירו את החזון העסקי – בואו נחזור רגע לשלב ההתחלתי ביותר, השלב בו הקמתם את העסק שלכם. מדוע הקמתם אותו? התשובה לשאלה הזו תסייע לכם לבנות את החזון העסקי שלכם, שיגדיר את השאיפות שלכם כבעלי עסק. כדי שתוכלו ליצור מותג שקהל היעד שלכם מעריך, כל חלק של המותג שלכם צריך לשקף את המשימה והחזון שלכם.
  3. הגדירו את הערכים והתכונות הייחודים לעסק – סביר מאוד להניח שקיימים שלל עסקים נוספים בענף ובנישה שלכם. בעוד שקל ופשוט להתמקד במתחרים, חשוב שכרגע תתמקדו בזיהוי החוזקות הייחודיות של העסק שלכם.
    מה הוא הדבר שהעסק שלכם מציע ואף עסק לא יכול לחקות? האם זו היצירתיות? האם זו יעילות יוצאת מגדר הרגיל? האם התמחות בתחום מסוים? קחו לכם רגע כדי לערוך רשימה של מה שמבדיל את העסק שלכם מעסקים דומים בקטגוריה שלכם.

אם אתם מעוניינים שנעבוד ביחד על מיתוג עסקי מלא עבור העסק שלכם, או שאתם רוצים להתייעץ בנוגע לערכים המייחדים את העסק, אני מזמינה אתכם ליצור קשר כעת.

קראו גם את המאמרים הבאים:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
טל שלמון - צעידי
טל שלמון - צעידי

היי, שמי טל שלמון-צעידי יועצת עסקית ואני כאן כדי לענות על כל שאלה. אני מזמינה אתכם ליצור איתי קשר עוד היום ויחד ניקח את העסק למקום של צמיחה..!

צרו קשר כעת
מעוניינים בשיחת ייעוץ ראשונית? השאירו פרטים!
מה חדש אצלי באתר?
עקבו אחרי ברשתות החברתיות
Call Now Button
בואו נעבור לווטאספ
1
זקוקים לייעוץ?
היי, נעים מאוד שמי טל שלמון-צעידי ואני כאן לענות לך על כל שאלה.
במה אוכל לעזור?