עולם השיווק מעולם לא היה נוח ומופלא יותר. אם עד לפני כמה עשורים פלטפורמות הפרסום היחידות היו מדיה ארצית כמו שלטי חוצות, עיתונות וטלוויזיה ואולי עיתונות מקומית, מזה שלושה עשורים שהאינטרנט הפך את הקערה על פיה ומזה שני עשורים כמעט שהרשתות החברתיות הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו ומעולם הפרסום. למעשה, עולם הפרסום והשיווק עבר מהפכה של ממש ממקום בו כל פרסומת הייתה כביכול אישית אך לא ממש, למקום בו הפרסומות שמגיעות לכל אחד ואחת אכן מתאימות באופן אישי עד כמה שניתן, תוך ניתוח אופיו הצרכני של כל אחד מאיתנו, תחומי העניין שלו וצרכיו על סמך חיפושיו ברשת האינטרנט.
על מנת שהמכונה המשומנת של השיווק והפרסום תעבוד עבור כל חברה בצורה היעילה והמושלמת ותפיק עבורה את המיטב, מומלץ לשלב בה גם אוטומציה שיווקית.
מה זה אוטומציה שיווקית?
אוטומציה שיווקית היא למעשה מערכת ממוחשבת המבצעת פעולות שיווקיות שוטפות עבור עסק, מבלי לערב יד אדם, אלא אך ורק בהתבססות על מסד נתונים קיים. מסד הנתונים הזה מורכב מפרטים שנאספו מלקוחות, מתעניינים, אנשים שצפו במודעות פרסום של העסק, הרגלי צריכה של אנשים שנאספים ע"י הרשתות החברתיות ומנועי החיפוש ומאגרי מידע שעוברים בין עסקים באופן כזה או אחר.
פעולות שיווק אלה יכולות להיות בין השאר, תפוצת מיילים, תוכנות צ'ט באתר, פרסומות מכוונות לפי מילות חיפוש, הודעות לנייד, פרסומות ש"רודפות" אחר לקוח שכבר ביקר באתר, פרסומות שמגיעות לקהל עם תחומי עניין מסוימים וכו'.
כל בית עסק מאפיין עבורו את מערכת האוטומציה השיווקית המתאימה לו ולקהל לקוחותיו הממשיים והפוטנציאליים, תוך כדי התאמה לצרכיהם. כמו כן, מערכות אוטומציה שיווקית מתאימות לכל סוגי העסקים כמעט ולכל הגדלים.
יתרונות השימוש במערכות אוטומציה שיווקית
אוטומציה שיווקית אולי נחשבת למערכת שיווק אקטיבית למדי שהיחס כלפיה מאוד אמביוולנטי ככל שזה נוגע למקבל המסר וללקוח הפוטנציאלי אך יחד עם זאת, מבחינת בית העסק למערכת אוטומציה שיווקית יתרונות רבים כגון:
- קשר ישיר בין הלקוחות הקיימים לבין בית העסק גם ובעיקר לאחר הרכישה הראשונית. יצירת מועדון לקוחות קבועים המודעים לעובדה שעצם קיומם במועדון כולל קבלת דיוור פרסומי.
- חסכון בזמן, כוח אדם ומשאבים בכל הנוגע לפעולות השיווק המתרחשות על ידי מערכת אוטומציה שיווקית. המערכת עצמה מבצעת מספר רב של פעולות שיווק בו זמנית ובזמנים קבועים מראש.
- מערכת הפועלת בכל שעות היממה ובכל יום בשבוע ומאפשרת שיח שוטף עם הלקוח גם כאשר העסק בפועל סגור.
- בקרה ושיפור תהליכי השיווק ע"י בחינה אילו ערוצי שיווק במערכת הזאת עובדים טוב יותר ואילו פחות על סמך הנתונים שנאספים בכל עת.
- שיפור תהליכי השירות בזכות הפידבקים המגיעים מהלקוחות בתוך מערכת זו.
- פנייה יזומה ללקוחות המתבצעת באופן אוטומטי תוך כדי קביעת זמנים קבועים לכל פעולה. פנייה שכזו מקדימה את הלקוח ויוצרת תחושה שרואים את הלקוח וחשים אותו ולא ממתינים לאות ממנו.
לסיכום
מערכות אוטומציה שיווקית פותרות לבית העסק סוגיות רבות בו בעת שהן צצות ולא ממתינות לשעות הפעילות של בית העסק ומאפשרות קשר רציף עם הלקוח ו/או המתעניין בו בעת שעובדי בית העסק יכולים להתפנות להגיב על כך בעשייה, יצירה והגדלת התפוקה. מערכות אלה לא תמיד זולות במחיריהן אך מחזירות את ההשקעה עם כל פעולת שיווק מוצלחת ומניבה שנוצרת דרכן ואודות למהירות שבה נעשות הפעולות הללו התוצאות נראות מהר מאוד בשטח.