טל שלמון צעידי | תוכנית עסקית - לוגו
שיטות תמחור

שיטות תמחור

אומרים כי "אין הנחתום מעיד על עיסתו", אך כשמדובר בתמחור שירותים ומוצרים הרי שכל נחתום חייב להעיד על עיסתו ולו למען פרנסתו ומחייתו. אבל איך מעידים על עיסה? באילו שיטות תמחור כדאי לנקוט על מנת לאמוד את שווי העבודה כראוי ואף להרוויח עליה? באילו נתונים יש להתחשב בעת התמחור? כל זאת ועוד במאמר שלפניכם.

שיטות תמחור המבוססות על עלויות

שיטות תמחור המבוססות על עלויות יכולות להיות רלוונטיות הן למוצרים והן לשירותים. העלויות מתייחסות לחומרי גלם, זמן עבודה (נכון גם לגבי שירותים), עלויות ייצור הכוללות משאבים נוספים הכלולים בתהליך הייצור כמו מים, חשמל, גז, כוח אדם וכו' ועל כך יש להוסיף את מרכיב הרווח. במקרים של תמחור שירות יש להתחשב בעלויות כמו ערך שעה, נסיעות אם כרוכות בכך, שימוש בכוח אדם אם נדרש ועוד.

שיטות תמחור המתבססות על מתחרים

חלק ממחקר המתחרים שחובה לבצע עם הקמתו של עסק הוא בדיקת שיטות התמחור בהן המתחרים נוקטים. לא תמיד ניתן לדעת מהן שיטות התמחור אך רמת מחירים זה נתון שניתן ורצוי לחלץ מבעוד מועד. יחד עם זאת, לא מומלץ להישאר על אותה רמת מחירים בדיוק אם ברצונכם לבלוט ולא להיות זהים להם ופה כדאי לבחון האם שווה לכן להוריד מחיר על מנת לבלוט כמותג זול יותר ואולי להביא עוד קונים פוטנציאליים או אולי למתג את עצמכם מעל המחיר ולהיחשב כמותג בוטיק, אך להסתכן בכמות קטנה יותר של קונים פוטנציאליים.

שיטות תמחור המבוססות על מצב השוק

עם כל הכבוד לתחרות, ויש לה כבוד כאמור, ללא התחשבות במצד השוק ברמת המקרו אולי תעשו עבודת מחקר טובה מול המתחרים אך לא תביאו ולו קונה אחד משום שלא התחשבתם בכוחות השוק. הכוונה לגורמים כמו מיתון כללי, מצב נתון (כמו התפרצות הקורונה למשל), כמה שחקנים מתחרים בתחום, על איזה צורך פסיכולוגי עונה המוצר או השירות ומה מיקומכם כחברה מבחינת מיתוג. המיתוג הקיים חשוב משום שכל מוצר או שירות שאינם משווקים בהתאם למוניטין המיתוג עשוי להשפיע עליו לחיוב ולשלילה.

קהל יעד

בנוסף לכל המרכיבים שצוינו לעיל, קיים גם מרכיב חשוב בכל שיטת תמחור והוא קהל היעד. הכוונה לגורמים גיאוגרפיים, כלכליים ודמוגרפיים כגון: מין, גיל, מצב משפחתי (לא תמיד זה חלק מהשיקול אך בחלק מן המקרים זה בהחלט עשוי להיות פקטור), מקום מגורים וחתך סוציואקונומי משוער. כלומר, אם קהל היעד של המוצר או השירות הוא מעמד סוציואקונומי בינוני ומטה לא תתמחרו את המוצר או השירות גבוה מן הסתם. ללא התאמת התמחור לקהל היעד תפספסו לחלוטין את כל המטרה.

בחירת שיטת תמחור

אז כיצד למעשה ניתן לבחור בין שיטות תמחור שונות? התשובה נעוצה ברמת הגמישות שלכם כעסק ובמידת התאמת שיטות התמחור לאופי העסק שלכם. כלומר, עד כמה תוכלו להתגמש במחיר למעלה ולמטה, האם תוכלו להסתפק בשיטת תמחור אחת או שמא אופי העסק שלכם ומגוון המוצרים או השירותים שלכם מחייב שיטות תמחור שונות? האם כל המוצרים או השירותים פונים לאותו סוג של קהל יעד או שמא חלקם מוצרי/ שירותי פרימיום? האם הנכם מעוניינים במיתוג פרימיום או מיתוג כללי? כל השאלות הללו ועוד תוכלו לרכז מול איש מקצוע שידע לכוון אתכם לשיטת התמחור המתאימה ביותר.

דף הבית

טל שלמון - צעידי
טל שלמון - צעידי

היי, שמי טל שלמון-צעידי יועצת עסקית ואני כאן כדי לענות על כל שאלה. אני מזמינה אתכם ליצור איתי קשר עוד היום ויחד ניקח את העסק למקום של צמיחה..!

צרו קשר כעת
מעוניינים בשיחת ייעוץ ראשונית? השאירו פרטים!
מה חדש אצלי באתר?
עקבו אחרי ברשתות החברתיות

רוצים שנעזור לכם להקפיץ את העסק לרמה הבאה?
הירשמו עכשיו לשיחת ייעוץ אישית במתנה!

לפני שנתחיל, מה הסטטוס שלך היום?

בואו נעבור לווטאספ
1
זקוקים לייעוץ?
היי, נעים מאוד שמי טל שלמון-צעידי ואני כאן לענות לך על כל שאלה.
במה אוכל לעזור?
Call Now Button