טל שלמון צעידי | תוכנית עסקית - לוגו
תכנית עסקית לאפליקציה

תכנית עסקית לאפליקציה

פיתוח אפליקציה הפך עם הזמן למוצר ועסק לכל דבר ועניין. גם אם מדובר באפליקציית משחק, הרי שכל אפליקציה פותחה על מנת לשרת מטרה מסוימת ו/או צורך מסוים של המשתמש בה. ישנן אפליקציות שניתנות להורדה ללא תשלום וישנן כאלה שעולות כסף באופן חד פעמי. החינמיות לרוב מושתתות על אסטרטגיות שונות אחרות שנועדו על מנת להרוויח ממנה, כגון: פרסומות, כלים מסוימים בתשלום, גרסאות מלאות וכו'.
ככל עסק ו/או מוצר, גם אפליקציה חייבת להיות מעוגנת בתוכנית עסקית ולו בשל העובדה שהיא מוצר או שירות בפני עצמו. אסקפיזם, היכרויות, רשת חברתית…זה לא באמת משנה מה תכליתה אבל היא מוצר כשלעצמו ולפיכך מחייבת תכנית עסקית לאפליקציה.

תכנית עסקית לאפליקציה

כיצד נבנית תכנית עסקית לאפליקציה

כעקרון, בסיסה של תכנית עסקית לאפליקציה הינו אותו הבסיס של כל תכנית עסקית שהיא. כלומר, בניית תכנית העסקית נבנית עם פרטי מייסדים והוגים, תחרות ומתחרים, לקוחות פוטנציאליים, תזרים מזומנים, רווח והפסד, משאבים, הוצאות צפויות, מיתוג עסקי, וכו'. יחד עם זאת, תכנית עסקית לאפליקציה כוללת גם מרכיבים ייחודיים שנועדו לצורך זה, משום שבכל זאת מדובר במוצר מעט שונה ואסטרטגיה מעט שונה.
תחזיות תנועה – אפליקציה יכולה להיות מדהימה ולענות על צורך מאוד בסיסי אך לא תהיה רווחית כלל אם לא תביא אליה תנועה כלל. לכן, צפי תנועה בטווחי זמן שונים כמו גם כמות הורדות ראשונית על מנת להגיע לפחות לכיסוי ההשקעה הינם הכרחיים על מנת להגדיר תכנית עסקית לאפליקציה.

מודל הכנסות – אפליקציות כאמור יכולות להיות חינמיות או בתשלום. כאשר מדובר באפליקציות בתשלום, המודל העסקי יחסית פשוט – לקוח מוריד את האפליקציה, משלם עליה ובזה זה מסתיים לפחות בשלב הראשוני. החברה כבר גרפה משהו מההורדה הזאת. מאידך, אפליקציות חינמיות בדרך כלל עובדות לפי מודל עסקי שונה ולכן, יש להגדיר מה המודל ומהיכן צפויים להגיע הרווחים: האם בפרסום דרך האפליקציה, האם ע"י הורדת מודולים מסוימים, האם ע"י גרסה חינמית "רזה" יותר לעומת גרסה מלאה בתשלום ועוד. חובה לדייק במודל העסקי כחלק מהליווי העסקי ולתת צפי רווחים ממודל זה.

היום שאחרי ההתחלה – תהא האפליקציה מושכת באשר תהא, בשלב מסוים יירגע הרעש הראשוני שהיא תעשה כאשר תצא אל שוק האפליקציות והיא תהפוך למובנת מאליה. מה אז יהיה המודל העסקי? מהיכן יגיעו הרווחים אחרי שהבאז הראשוני סביבה יירגע? חשוב מאוד לבנות תכנית עם המשך ברור.

מידע על הנפשות הפועלות – מייסדים, מפתחים, בעלי שליטה ברווחים, משקיעים ועוד. מי עומד מאחורי האפליקציה, מה תפקידו בכוח, מה החזון שעומד מאחורי פיתוח האפליקציה ועוד.
קהל יעד – כמו כל מוצר או שירות חדשים, גם כאן חובה להגדיר את קהל היעד הפוטנציאלי. גיל, מין, מצב כלכלי (במידת הרלוונטיות), טרנדים הקשורים בו, וכמה שיותר מידע אודות קהל היעד הפוטנציאלי של האפליקציה.

תחרות – לכל אפליקציה קיימת מתחרה כלשהי, בין אם הייתה שם קודם ובין אם קמה לה במקביל. חובה לבחון את התחרות בתחום שבו תעסוק האפליקציה ואת שלל המתחרים על מצבם, כמות ההורדה של האפליקציות המתחרות, אם יש מידע עסקי על מייסדיהן של האפליקציות המתחרות ברשת וכו'. לעולם לא לקפוץ קפיצת ראש לפני שבודקים אם המים מספיק עמוקים לכך.

מטרות – מה המטרה העסקית שלשמה פותחה האפליקציה? מהם יעדי הביניים של האפליקציה? האם אפליקציה זו הינה יריית פתיחה לפיתוח אפליקציות נוספות או שמפתחיה יוכלו ליהנות רק מפירותיה ותו לא (כמו פייסבוק לדוגמא)? באופן כללי מה השלב הבא.

למרות שבניית תכנית עסקית לאפליקציה דומה במידת מה לבניית תכנית עסקית רגילה, על מנת לדקדק בסעיפים השונים המתאימים לקונספט זה , מומלץ להיעזר באיש מקצוע שמבין בפיתוח תכנית עסקית לאפליקציות ומנוסה בז על מנת לנסח את התוכנית העסקית באופן מדויק ומושלם, הן למען גיוס משקיעים והן למען צמיחתה הבריאה של החברה המפתחת, בין אם היא חברה ובין אם איחוד של כמה מפתחים בודדים לצורך זה בלבד.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

טל שלמון - צעידי
טל שלמון - צעידי

היי, שמי טל שלמון-צעידי יועצת עסקית ואני כאן כדי לענות על כל שאלה. אני מזמינה אתכם ליצור איתי קשר עוד היום ויחד ניקח את העסק למקום של צמיחה..!

צרו קשר כעת
מעוניינים בשיחת ייעוץ ראשונית? השאירו פרטים!
מה חדש אצלי באתר?
עקבו אחרי ברשתות החברתיות

רוצים שנעזור לכם להקפיץ את העסק לרמה הבאה?
הירשמו עכשיו לשיחת ייעוץ אישית במתנה!

לפני שנתחיל, מה הסטטוס שלך היום?

בואו נעבור לווטאספ
1
זקוקים לייעוץ?
היי, נעים מאוד שמי טל שלמון-צעידי ואני כאן לענות לך על כל שאלה.
במה אוכל לעזור?
Call Now Button