טל שלמון צעידי | תוכנית עסקית - לוגו
פתיחת עסק חדש

פתיחת עסק חדש

במהלך שנות עבודתי כיועצת עסקית, פגשתי הרבה גברים ונשים שעבורם הקמת עסק הוא חלום שנמשך שנים רבות וממתין בסבלנות לזמן ולמקום המתאימים כדי לרקום עור וגידים ולהפוך לעסק פעיל.
אני מאמינה, כי זו זכות לאדם לעבוד במה שהוא אוהב, במה שמעניין אותו ואולי אפילו היה מוכן לעסוק בו גם ללא תשלום, אם רק היה אפשר.

אבל, לעבוד בתחום שאוהבים זה ממש לא מספיק כדי שהעסק יוכל להתפתח כראוי, לצמוח ולשגשג.
לשם כך צריך להשקיע עבודה רבה, להיעזר בידע מקצועי ובתוכנית עסקית ברורה ומדויקת. בגלל המורכבות שבדבר, איגדתי את כל השלבים החשובים שמלווים יזמים בפתיחת עסק חדש, כדי שגם אתם תדעו כיצד להתנהל.

תהליך פתיחת עסק

צעדים ראשונים בפתיחת עסק חדש

חשוב שתדעו, שהשוק רווי במוצרים ובשירותים רבים מכל הסוגים והמינים ולכן התחרות העסקית בו גדולה ואכזרית.
לכן, חשוב לבצע בדיקה מקדימה ומקיפה של העסקים המתחרים הקיימים בשוק לפני שפותחים את העסק. מה שנקרא, לעשות סקר שוק.

לסקר שוק מקצועי יש מספר מטרות עיקריות:

  • להכיר את המתחרים – אלו עסקים מהסוג שאני, בעל העסק המיועד,  מתעניין לפתוח כבר קיימים בשוק, אלו מוצרים הם מוכרים ועל איזה צרכים של הלקוחות הם עונים.
  • להבין מה חסר בשוק – כשיודעים לאלו מצרכי הלקוחות יש מענה, עלינו לשאול: לאלו צרכים אין עדיין מענה? מאלו מוצרים קיימים הלקוחות לא מרוצים? ומה צריך לעשות כדי שחוויית השירות שלהם תהיה שלמה?
  • לבדל את המוצר שלי – מה הבידול הייחודי שאני יכול להציע בעסק שלי? כיצד אני מבדיל את העסק שלי מעסקים דומים? אולי דרך איכות מוצר גבוהה יותר מכל אלו המצויים היום בשוק או נתינת ערך מוסף כלשהו שיגרום ללקוחות לבחור דווקא במוצרים שלי.
    בקיצור – לחשוב מה מבדל את העסק שלי לעומת השאר.
  • להגדיר את קהל היעד – הגדרה מדויקת של קהל הלקוחות הפוטנציאלי. מה הם מאפייניו? מהו הגיל הממוצע שלו? המגדר? אזור המגורים?

הקמת עסק בזכיינות

אפשרות נוספת ופופולרית להקמת עסק היא זכיינות. זכיינות היא הסכם בין בעל המותג (הזכיין) לבין היזם (הזכיין), במסגרתו מקבל היזם את הזכות להשתמש במותג, בשיטות העבודה ובמוצרים של הזכיין. הקמת עסק בזכיינות יכולה להקל על תהליך הכניסה לעולם העסקים, שכן היא מציעה מסגרת מוכחת, תמיכה מצד הזכיין ומוניטין קיים. עם זאת, חשוב לבחון היטב את תנאי ההסכם, את העלויות הכרוכות ואת מידת ההתאמה של הזכיינות לצרכים ולמטרות של היזם.

למודל הזכיינות יתרונות רבים שהופכים אותו לאטרקטיבי עבור יזמים. ראשית, המוניטין והמותג של הזכיין כבר קיימים ובנויים, מה שמפחית משמעותית את הצורך לבנות אותם מאפס. לקוחות נוטים לבטוח במותגים מוכרים ולכן קל יותר למשוך אותם לעסק חדש. שנית, זכיינות מציעה מסגרת עסקית מוכחת עם שיטות עבודה, תהליכים וסטנדרטים מוגדרים. זה חוסך מהיזם את הצורך לפתח את כל אלו בעצמו ומקטין את הסיכון לכישלון. בנוסף, זכיינים נהנים מתמיכה מקיפה מצד הזכיין, הכוללת הכשרה, ייעוץ, סיוע בשיווק ועוד. תמיכה זו יכולה להיות קריטית במיוחד עבור יזמים בתחילת דרכם. קראו עוד על הסכמי זיכיון.

יתרון נוסף הוא הכוח הקנייני של רשת הזכיינות. כוח זה יכול לסייע במשא ומתן עם ספקים, בהשגת תנאים טובים יותר ובהפחתת עלויות. לבסוף, זכיינות מציעה קהילה של זכיינים אחרים, שניתן ללמוד מהם, להתייעץ איתם ולשתף פעולה. קהילה זו יכולה לספק תמיכה חשובה ולסייע בהתמודדות עם אתגרים.

הגדרת קהל היעד הפוטנציאלי בצורה נכונה ומדויקת יכולה לסייע באספקטים אלו: 

  • התאמת המוצר – עיצובו, צורת האריזה שלו והכיתוב המופיע עליו שיתוכננו בהתאם לקהל היעד.
  • מיתוג – בחירת הלוגו, הסיפור העומד מאחורי המוצר והמיתוג הכולל שלו יושפעו באופן ישיר מקהל היעד.
  • ערוצי השיווק – חשוב שתוכנית השיווק תיקבע בהתאם להגדרת הלקוח משום שלכל קבוצת גיל יש דרכי תקשורת משלה. 
  • התאמת דרכי השירות – דרך הטלפון, מייל או מערכות לשליחת הודעות באתר העסקי. חשוב להתאים את דרך השירות לגיל הלקוחות ולהתנהלותם. 

מי אוהב בירוקרטיה? שיקום!

כל עסק שנפתח צריך להתנהל בהתאם לחוקי המיסוי המתייחסים לסוג העסק ולמחזור הכספי שלו.
לשם כך מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון שיסביר את המשמעויות הכרוכות בפתיחת עסק חדש, את אופי ההתנהלות הכספית הרצויה ואיך לסווג את העסק (פטור, מורשה או כחברה בע"מ). רואה החשבון יכול גם לסייע בתהליך רישום העסק ולייצג אותו מול הרשויות.
יעוץ עסקי חשוב ביותר בתהליך פתיחת עסק חדש משום שבעזרתו ניתן לבנות תוכנית עסקית מקצועית ונכונה שתעניק לעסק התחלה יציבה ובטוחה. 

תוכנית לעסק חדש

ארגון תשתית משרדית – איך ייראה פיזית העסק שלכם?

בעת פתיחת עסק חדש צריך לרכוש ציוד ומוצרים שיאפשרו לו להתחיל לתפקד מבחינה מעשית.

אז מה צריך לקנות לעסק חדש? צ'ק ליסט חשוב:

  • מוצרי חומרה – מחשבים, שרתים, ריהוט וציוד משרדי. גם אם רוכשים בתחילה ציוד מינימלי, חשוב שהוא יהיה איכותי ואמין.
  • שירותי גיבוי ותמיכה – דווקא בתחילת דרכו של העסק, כשהמשאבים מצומצמים חשוב לא לוותר על שירותי גיבוי מידע. כך, שאם חלילה תקרה תקלה, ניתן יהיה לשחזר את המידע במהירות ובקלות. ניתן לשקול גם להיעזר בשירותי תמיכה שיוכלו להגיש לעסק סיוע בזמן אמת.
  • מדפסות ומכונות צילום – בעזרתן ניתן יהיה להפיק חשבונית ללקוח, לצלם להדפיס ולסרוק מסמכים. 

ליצור חוויה חיובית ללקוחות חדשים המגיעים לעסק 

חשוב ליצור בעסק נוהל ברור ומסודר לקבלת לקוחות המגיעים פיזית למקום. עובד חברה שיקבל את הלקוח בבואו באדיבות ובהקשבה לצרכיו ויכוון אותו לאדם המתאים לקבלת השירות שהוא זקוק לו.
אפשר גם לדאוג לפינת שתייה חמה וקרה ו/או למכונת קפה.

חשוב לי לסכם ולציין, שידע זה, על הטיפים הקטנים והגדולים שבו, יכול להוות את ההבדל בין עסק מצליח לעסק שאינו מסוגל להתרומם כלכלית. יעוץ עסקי מקצועי מבטיח לבעל העסק להיות זה הנמצא בצד המנצח מאושר בעשיה העסקית שלו ולא כזה שמצטער על היום בו פתח את העסק.

מעוניינים להקים עסק חדש? אשמח לסייע בליווי עסקי מהרגע הראשון, שיפשט את התהליך ויסייע לכם לנהל את העסק בצורה נכונה ורווחית יותר.

מאמרים נוספים בנושאי פתיחת עסק

טל שלמון - צעידי
טל שלמון - צעידי

היי, שמי טל שלמון-צעידי יועצת עסקית ואני כאן כדי לענות על כל שאלה. אני מזמינה אתכם ליצור איתי קשר עוד היום ויחד ניקח את העסק למקום של צמיחה..!

צרו קשר כעת
מעוניינים בשיחת ייעוץ ראשונית? השאירו פרטים!
מה חדש אצלי באתר?
עקבו אחרי ברשתות החברתיות

רוצים שנעזור לכם להקפיץ את העסק לרמה הבאה?
הירשמו עכשיו לשיחת ייעוץ אישית במתנה!

לפני שנתחיל, מה הסטטוס שלך היום?

בואו נעבור לווטאספ
1
זקוקים לייעוץ?
היי, נעים מאוד שמי טל שלמון-צעידי ואני כאן לענות לך על כל שאלה.
במה אוכל לעזור?
Call Now Button