פיתוח עסקי שיווקי

פיתוח עסקי שיווקי

פיתוח עסקי שיווקי הוא למעשה שילוב בין שני תפקידים, פיתוח עסקי וניהול השיווק. שני תפקידים אלה משלימים זה את זה אך אינם חופפים.
פיתוח עסקי – תפקיד שאחראי לאיתור הזדמנויות עסקיות חדשות, שיתופי פעולה אפקטיביים עם עסקים אחרים וראייה לטווח הארוך מבחינת צמיחת העסק ומציאת כיוונים חדשים וקהלי יעד חדשים על מנת להצמיח את החברה ואת פעילותה.
שיווק – הנעת הגלגל הזה שנקרא פעילות קיימת של החברה מול קהלי היעד המוכרים לה המלווים אותה החל מיומה הראשון, על מנת לשמר את הקיים.
כאשר ממזגים בין שני התפקידים האחריות גדלה אך יש בכך הרבה היגיון.

היתרונות הנובעים מתפקידו של מנהל פיתוח עסקי שיווקי

למיזוג תפקיד ניהול פיתוח עסקי עם תפקיד ניהול השיווק יתרונות רבים כגון:

  1. חסכון בכוח אדם ומשאבים – ככל שהחברה קטנה יותר, אין צורך באישו אדם לכל תפקיד וכדאי לשמור את התקצוב ולייעל תהליכים. לעתים אף שני תקפידים אלה שייכים למנכ"ל עצמו ו/או ליזם באם מדובר בחברת הזנק. בחברות גדולות מאידך, עבודת השיווק ועבודת ניהול הפיתוח העסקי רבות יותר ולא תמיד ניתן לאחד ביניהם.
  2. היות וניהול הפיתוח העסקי והשיווק משלימים זה את זה, הרי שאיתור הזדמנויות אינו חייב להתקיים דווקא עבור פיתוח מוצרים חדשים, כיוונים חדשים וקהל חדש. לעתים רבים ניתן לשפר מוצר קיים, ו/או לפנות לקהל יעד חדש או שוק חדש מבלי להמציא את הגלגל מחדש. מנהלל השיווק יידע לנווט את השינוי תוך כדי שימוש במשאבים קיימים מבלי לפגוע בקיים, אלא אפילו להעשיר אותו.
  3. סנכרון – כפי שכבר נכתב, שני התפקידים משלימים זה את זה ולכן עבודת הסנכרון פה היא הכרחית. כאשר מדובר בשני אנשי צוות שונים, לא תמיד ניתן לסמוך על כך שהסנכרון יעבוד ולא תמיד הם רואים את אותם הדברים ומאותה זווית ראיה.

יתרונותיו של מיקור חוץ בנושא פיתוח עסקי שיווקי

כאשר מעסיקים אדם מתוך הארגון על מנת לבצע הן את הפיתוח העסקי והן את הפן השיווקי, יש בכך יתרונות כאמור, אך יחד עם זאת לעתים דווקא שילוב התפקידים עלול הן לבלבל והן ליצור קיבעון מחשבתי שמונע מהפיתוח העסקי לתת את אותותיו, בין אם מתוך ראייה חסרת מעוף, בין אם מתוך חשש, בין אם מתוך מעורבות רגשית ועוד.
לכן, ישנן חברות המעסיקות דווקא מיקור חוץ העוסק בניהול פיתוח עסקי שיווקי ומעניק למעשה מעטפת אחת הכוללת בה את שני התפקידים גם יחד. למודל העסקה שכזה ישנם מספר יתרונות, כגון:

  • היכרות עם החברה ופועלה מבלי להיות מעורבים בה רגשית. מעורבות ניטרלית ומקצועית נטו.
  • חסכון בכוח אדם ומשאבים – העסקה של מיקור חוץ חוסכת העסקה של שני עובדים בשני תפקידים שונים ומרכזת אותם לכדי שירות אחד מלוכד.
  • יכולת לנתח מצבים קיימים ללא קבעון מחשבתי או חשש, לצד ניהול השיווק הקיים.
  • ליווי עסקי מאלף ועד תו יד ביד עם החזון העסקי של החברה המקורי וביצוע מהלכים הלכה למעשה. הגדרת יעדים הן עבור הפעילות הקיימת והן עבור פעילויות עתידיות – ככל שיהיו כאלה.
  • היכרות עם השוק ברמת המאקרו. ניסיון והבנת השוק הן מבחינת תחום העיסוק של החברה והן מבחינת היקף השווקים השונים מתוך היכרות מעמיקה עם חברות נוספות בתחום המסוים בו עוסקת החברה או בתחומי עיסוק משיקים או משלימים. ראייה רחבה של השוק ולא רק מנקודת מבטו של בעל החברה או יזם החזון העסקי בה.
  • ליווי עסקים קטנים וחדשים החל משלב הרעיון יד ביד, דרך שלב הגדרת היעדים והגעה עליהם, בניית קהלי היעד מול השירותים שהחברה מספקת, ביצוע מהלכי השיווק לצד הצמחה של החברה לעבר העתיד ועוד. למעשה, הפיכת רעיון לכדי עסק משגשג הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך. יתרון זה מקבל משנה תוקף בעסקים קטנים וחדשים שלעתים מוקמים בליווי של הרבה חששות וחוסר הבנה של השוק.
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
טל שלמון - צעידי
טל שלמון - צעידי

היי, שמי טל שלמון-צעידי יועצת עסקית ואני כאן כדי לענות על כל שאלה. אני מזמינה אתכם ליצור איתי קשר עוד היום ויחד ניקח את העסק למקום של צמיחה..!

צרו קשר כעת
מעוניינים בשיחת ייעוץ ראשונית? השאירו פרטים!
מה חדש אצלי באתר?
עקבו אחרי ברשתות החברתיות
Call Now Button
בואו נעבור לווטאספ
1
זקוקים לייעוץ?
היי, נעים מאוד שמי טל שלמון-צעידי ואני כאן לענות לך על כל שאלה.
במה אוכל לעזור?