תקופת הקורונה המאתגרת העמידה בעלי עסקים קטנים רבים בפני שוקת שבורה, רבים כלל לא עבדו משום שתחום העיסוק שלהם הושבת או ירד בפעילותו ורבים מצאו את עצמם חסרי אונים מול פרנסה שלא מתממשת. חלק מבעלי העסקים הקטנים הצליח איכשהו להשכיל ולמצוא נישות חדשות להתמקצע בהם בזמן שיא ולו על מנת לשרוד כלכלית ולהיות מוכנים לכל, אך לצערנו לא כולם יכלו לעשות כן. אם בזמנים רגילים שליש מהעסקים הקטנים נסגרים בתוך חמש שנים מיום הקמתם, תקופה זו הכפילה את הנתון העצוב הזה. אלה שכן הצליחו לשרוד וחזרו לפעילות כלשהי עם שוך הסערה מחשבים כעת את מסלולם מחדש על מנת שלא להימצא במצב הזה שוב.
פיתוח עסקי לעסקים קטנים נכנס בדיוק בוואקום הזה שבין עיסוק במוכר והבטוח (או לפחות נותן אשליה של בטוח עד שמתרחש המשבר) לבין מבט קדימה אל היום שאחרי וכאשר מדובר בעסקים קטנים הוואקום הזה יכול להיות ההבדל בין התפתחות לבין סגירת העסק.

כיצד יכול פיתוח עסקי לסייע לעסקים קטנים?
כל אדם שמקים עסק מאפס כנראה זכה באיזשהו כשרון יצירתי שכן לא היה מוצא לנכון להקים עסק ולא היה מצליח למנף אחד כזה. יחד עם זאת, לא כולם מצליחים לחשוב מחוץ לקופסה ויש את מי שנשאר מקובע ברעיון המקורי ואולי אף כל כך התרגל לעסוק בו שקשה לו לראות את עצמו עוסק בתחום חדש, גם אם הינו משיק או משלים לתחום המקורי.
יועץ עסקי העוסק בתחום של פיתוח עסקי לעסקים קטנים יידע לכוון את בעל העסק הקטן לנישות חדשות, משלימות או קרובות על מנת לנווט את העסק למקום מבטחים ולא להיכנע לכוחות השוק. מה גם שפיתוח עסקי לעסקים קטנים עשוי להביא עסק קטן לצמוח להיות עסק גדול שהתחיל בקטן אך ידע לנצל את הידע והניסיון הטמונים בייעוץ פיתוח עסקי לעסקים קטנים על מנת למצוא את הכיוונים הנכונים עבורו כבית עסק.
דוגמה כיצד פיתוח עסקי לעסקים קטנים יכול למנף עסק הנמצא בקיפאון
הזכרנו למעלה את תקופת הקורונה שנדמה שכבר אינה איתנו עוד אך היא עדיין כאן ולבטח תיזכר לדורות קדימה. עסקים רבים בתחומי האירועים והבידור מצאו עצמם בהמתנה ליום שאחרי שבושש לבוא. חלקם לצערנו אף פשטו את הרגל ועברו לעבוד במקצוע שעל פניו נראה יותר בטוח. ברם, אחד מבעלי העסקים הרבים בתחום האירועים שכל חייו הבוגרים עסק בתקליטנות ולמעשה לא הכיר עולם אחר ולא רצה להכיר נאלץ להתוודע לזום מתוך מקום של מפלט. היה לו את הקהל שלו אשר היה מאזין לו וצופה בו דרך הזום, אך לרגע לא חלף בראשו למנף את העניין קדימה.
בעזרת יועץ פיתוח עסקי לעסקים קטנים, אורו עיניו כאשר הבין שככל שהצליח להעביר את המוזיקה שלו לקהל שלו דרך הזום, יש לו את היכולת הטכנית ואת הציוד הבסיסי לשדר גם אירועים בזום. כך יצא שעם השקעה יחסית סבירה, השלים את הציוד הדרוש, חבר לחברות הפקת אירועים והחל להעביר אירועים משפחתיים בשידורים חיים לאור ההנחיות שמנעו מהאורחים להגיע פיזית.
העסק הפך משגשג, נזקי הקורונה מבחינה כלכלית הלכו ופחתו עד כדי לא הורגשו וכעת שהשגרה שבה הוא מצליח לשלב בין השניים כל עוד קיימים אירועים שעדיים מועברים בשידור חי בין אם בארץ ובין אם בעולם.
המפגש עם אותו יועץ גרם לו לשינוי תפיסתי, יציאה מאזור הנוחות וגמישות מחשבתית בכל הנוגע לעתידו המקצועי. גם אם בעתיד יתקל בקשיים נוספים, ידע כיצד לנווט את הספינה מבלי ליפול לאותו קבעון מחשבתי שכמעט וגרם לו לוותר על מקצוע שכל כך אהב.
לכן, עם כל הכבוד ליצירתיות לא תמיד יש בה את כל הדרוש על מנת לצמוח ולשגשג. לעתים כל מה שצריך זה עין מקצועית, מנוסה ואובייקטיבית שתכוון אותך כבעל עסק קטן להביט הלאה לכיוון הנכון.