כאשר חברה מגיעה למצב בו מתעורר הצורך בהגדלת המכירות, או כאשר הם מגיעים למבוי סתום מבחינת מכירות ויש צורך בשינוי כלשהו על מנת להביא לקוחות ולהגדיל את הרווחים,
לעתים קרובות קשה מאוד להניע שינויים בתוככי החברה על מנת להשיג מטרות אלה.
הקושי נובע בין השאר מקיבוע מחשבתי על הדרך שננקטה עד לאותה נקודה ולא עבדה, מתוך הרגל שקשה מאוד לשנות מטבע הדברים והן ממעורבות רגשית כלשהי, בעיקר מצד מייסדי החברה והדרגים הגבוהים.
על מנת לעקוף קושי זה ועל מנת להחיות את הלב הפועם של העסק, הלא הן המכירות, מומלץ להיעזר באיש מקצוע שמומחיותו היא ייעוץ מכירות.
ייעוץ מכירות נכון גם לעסק בתחילת דרכו או לחברה בראשית דרכה המעוניינת להגיע לכמה שיותר קהלי יעד מתאימים ולגייס רווחים בכמה שפחות גישושים באפילה.

במה מתמקד ייעוץ מכירות?
ייעוץ מכירות מקצועי מתמקד בכמה מישורים:
מישור אחד – מכירתי, בו למעשה בונים אסטרטגית מכירות חלופית לזו הקיימת כיום ובניית מערך מכירות המתאים למטרות העל של העסק ולייעדי המכירות הרצויים,
שיפור מערכי המכירות הקיימים או בניית מערכי המכירות שילוו את החברה בדרכה החדשה.
שיפור זה יכלול בין היתר מערך יעדי מכירה אישיים וארגוניים ואף תמריצים על מנת להעלות את המוטיבציה בקרב סגל אנשי המכירות לכל אורך הדרך,
תוך כדי מעקב ומדידה של נתוני המכירות כחלק מהשגת היעדים הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך.
מישור שני – כוח האדם, בו למעשה מתמקדים בגיוס אנשי מערך המכירות המתאימים לתפקיד, הדרכות מתאימות והקמת צוותים בהתבסס על היררכיה הגיונית המתאימה לאופיו של הארגון.
המישור השלישי – ניהול הצוות הקיים, בו כל הנפשות הפועלות הרלוונטיות לנושא המכירות עוברות תהליך אימון המקנה להם את הכלים הנכונים והיעילים ליצור מצבי מכירה אפקטיביים ולסייע זה לזה בסגירת עסקאות והגדלת מערך המכירות.
התהליך כולל דיוק תסריטי מכיר, ביצוע לקוח סמוי – האזנה לשיחות מכירה ודיוקן על מנת למטב את השיחות הבאות.
כיצד לבחור ייעוץ מכירות מקצועי לארגון?
ייעוץ מכירות מקצועי הינו תחום שאין להקל בו ראש, במיוחד אם גיוס היועץ מיועד להצלת מצב קיים. על כן, יש לבחור את איש המקצוע בקפידה רבה תוך כדי שימת דגש על הדברים הבאים:
- ניסיון מוכח בשטח – גם אם זה ברמת ההתנסות, כך עוד יש הוכחות והמלצות זה ברמת החובה.
- פירוט מדויק אודות השירות אותו מקבלים במסגרת הסכם השירות המוצע.
- בכמה שעות מדובר? האם מדובר בבנק שעות מוסכם מראש או בסיכום חודשי? מה קורה מעבר לשעות שהוסכמו מראש?
- ממליצים – רצוי ארגונים באותו סדר גודל ורצוי גם טלפונים של אנשי קשר בארגונים הללו שימליצו ויספרו על התהליך שעברו ועל התוצאות.
- משך הליווי – האם מדובר בתהליך של שבועות, חודשים, פחות או יותר?
- אל תדלגו על שלב סקר השוק – בדקו כמה חברות המציעות ייעוץ מכירות והשוו בין התנאים המוצעים לעומת העלות המוצעת.
זכרו כי מחיר אינו קנה מידה עיקרי אך בשקלול כלל הנתונים הוא בהחלט עשוי להיות נדבך די חשוב.
ייעוץ מכירות – לסיכום
הן בתחילת דרכו של ארגון והן בהמשך כאשר יש צורך לבצע חישוב מסלול מחדש, או פשוט להגדיל את רווחיות העסק או החברה,
ייעוץ מכירות עשוי רק לסייע משום שלרוב מדובר בייעוץ חיצוני בלתי תלוי אשר כל מטרתו היא להוביל את הארגון ששכר אותו לכדי תוצאות טובות יותר.
ביצוע שינויים באסטרטגיית המכירות ללא ייעוץ מכירות עשוי להשאיר את הארגון במקומו ואף לדרדר אותו יותר מפאת גורמים שונים המעורבים בתהליך.