טל שלמון צעידי | תוכנית עסקית - לוגו
ניהול מותג

ניהול מותג

ניהול מותג מתייחס למאמצי השיווק הנעשים בידי הארגון על מנת להעלות את מודעות קהל היעד (או כלל הציבור) לקיומו של הארגון ופועלו. מותג יכול להיות מכירתי או שירותי או אפילו ארגון ללא מטרת רווח שהוקם למטרה חברתית כזו או אחרת. כלומר, אסטרטגיית המיתוג מוטלת כל כולה על מחלקת השיווק של הארגון.

כל מיתוג נכון מתבסס על מספר אלמנטים חשובים:

  1. קביעת קהל היעד – מהו המוצר או השירות שהארגון משווק ועבור מי? מה הצורך שהוא בא למלא?
  2. מחקר שוק – מעבר לקהל היעד, מיהם המתחרים העיקריים בשוק בתחום ומה כוחם ביחס לקהל היעד הנבחר? אילו משאבים יש להשקיע על מנת לגבור על המתחרים או לכל הפחות ליישר מולם קו? איסוף מידע אודות המתחרים הן מבחינת מוצר, הן מבחינת שירות והן מבחינת ארגון. (ולא תמיד מדובר במאמצים כבירים).
  3. בנייה של תוכנית אסטרטגיה למיתוג הארגון – באיזו דרך ייבחר הארגון על מנת ליישם את מטרות המיתוג? מהי התוכנית השיווקית המתאימה למיתוג ואילו ערוצי שיווק ייבחרו על מנת להניף את המיתוג? מדיה מודפסת ו/או מדיה אינטרנטית, מוצרים קידום מכירות ועוד. לעיתים ארגון מחליט למתג אך ורק מוצר מסוים שבאמצעותו המודעות לארגון תעלה, אל המטרה הראשית היא מוצר או שירות ספציפי.
  4. אסטרטגיית המשך – לאחר שהמיתוג עזר להחדרת המוצר או השירות ו/או המוצר, נקיטת צעדים ברורים להמשך השארתו בתודעה.
מיתוג

הכל אודות המסר

על מנת לבצע מיתוג נכון יש משמעות אדירה למסר ולטיימינג. המסר עצמו צריך להיות מאוד ברור, מאוד קולע לקהל המטרה ואינו מותיר מקום לספק. יחד עם זאת, אם מדובר במוצר או שירות עונתי או תקופתי כדאי להשיק אותו ואת המיתוג שלו סמוך לעונה או לתקופה המיועדת על מנת להרוויח את קהל היעד מספיק מראש אבל לא בתקופה לא קשורה בכלל.
המסר צריך להיות מאוד ברור גם כאשר בונים את בריף המיתוג לכלל השותפים בתהליך, הן בתוככי הארגון והן מחוצה לו על מנת להבין את ממתגים, איך ולאיזה קהל יעד.

הפקת לקחים

ניהול מיתוג נכון מתבסס אמנם על בניית אסטרטגיה יעילה ותחזיות מדויקות עד כמה שניתן, אך יחד עם זאת עדיין קיים סיכוי לטעות, הן בתכנון והן בדרך ולעתים גם השוק משתנה ויש צורך להתאים את אסטרטגיית המיתוג לשינויים. במקרים אלה צריך לדעת להפיק את הלקחים הן מהתהליכים שהובילו להצלחת המותג והן לתהליכים שהובילו לכישלונו. מתוך הפקת לקחים זו מחשבים מסלול מחדש.

חשיבה קדימה לצד התבוננות פנימה

ניהול מיתוג יעיל מתייחס לתוצאה לא פחות מהדרך עצמה. כלומר: המטרה הסופית היא לקוחות וכמה שיותר אבל:

  • עם כל הכבוד ללקוחות החדשים הנחוצים עד מאוד, ארגון קיים כבר אגר קהל לקוחות קיים ולעתים לא מעט מהם. בכל תהליך המיתוג חובה לפנות גם לקהל הלקוחות הקיים ולא להזניחם על מנת שלא יפנו למתחרים.
  • חשיבה קדימה במונח של היום שאחרי – האם הארגון יכול לעמוד בפרץ של הזמנות שעשוי להגיע בעקבות המיתוג? ואם לא אז יש להיערך לכך מבחינה לוגיסטית ולשלב כוחותיהם של כלל המחלקות בחברה על מנת לעמוד מאחורי הפרסום ולתת את המענה המושלם במקרה של הצלחה מסחררת. הכוונה פה היא לא רק לארגון האם האחראי לייצור אותו מוצר ו/או שירות, אלא גם למפיצים עצמאיים של המוצר או השירות, מפני שבסופו של דבר, השאלות מופנות כלפי מי שאחראי למיתוג.
  • הקשבה – ניהול מיתוג נכון משלב גם הקשבה ללקוחות שרכשו את המוצר או השירות או שמעוניינים לרכוש אותו. מהם הסייגים שלהם? האם אכן עונה על הצורך המקורי שהמוצר או השירות אמור למלא ומה נדרש על מנת לשדרג את המוצר או השירות או לשדרג את מסע הפרסום והמיתוג על מנת לחדד את המסר ולענות על שאלות שצצות ללקוחות מעת לעת.

מעוניינים לשמוע עוד על ניהול מותג נכון? אני מזמינה אתכם לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות.

מדריכים ומאמרים נוספים אצלי באתר

טל שלמון - צעידי
טל שלמון - צעידי

היי, שמי טל שלמון-צעידי יועצת עסקית ואני כאן כדי לענות על כל שאלה. אני מזמינה אתכם ליצור איתי קשר עוד היום ויחד ניקח את העסק למקום של צמיחה..!

צרו קשר כעת
מעוניינים בשיחת ייעוץ ראשונית? השאירו פרטים!
מה חדש אצלי באתר?
עקבו אחרי ברשתות החברתיות

רוצים שנעזור לכם להקפיץ את העסק לרמה הבאה?
הירשמו עכשיו לשיחת ייעוץ אישית במתנה!

לפני שנתחיל, מה הסטטוס שלך היום?

בואו נעבור לווטאספ
1
זקוקים לייעוץ?
היי, נעים מאוד שמי טל שלמון-צעידי ואני כאן לענות לך על כל שאלה.
במה אוכל לעזור?
Call Now Button