טל שלמון צעידי | תוכנית עסקית - לוגו
ניהול מוניטין

ניהול מוניטין

"אין דבר כזה פרסום רע". האמנם? הקלות הבלתי נתפסת כיום לייצר שיימינג ברשת האינטרנט עלולה להפריך אימרה זו. בלחיצת כפתור ניתן להשאיר ביקורת נוקבת ברשתות החברתיות שסוחפת אחריה שובל של תגובות ונשארת שם בולטת כמו עשב שוטה. במשיכת מקלדת ניתן לכתוב מאמר מאוד לא מחמיא על אישיות כזו או אחרת, המתבסס על עובדות נכונות ולהפיץ אותו ברשת. גם אם בסופו של דבר השיימינג יביא לתביעות על הוצאת דיבה, חומרים שכבר הספיקו לעלות לרשת נשארים ברשת גם אם מסירים אותם, לתקופת מה. 

יתרה מזאת, רשת האינטרנט כבר מזמן הפכה לזירת הלחימה הקשוחה ביותר שגם גובה קורבנות תדמית אך גם גובה קורבנות אדם בשל ההשלכות האיומות הנגרמות משיימינג. אי לכך, ארגוני שנאה כאלה או אחרים למדו להפנות את מירב האנרגיה ללוחמה באמצעות הרשת והפצת תכנים מאוד לא מחמיאים כנגד גופים כאלה ואחרים.

מהו ניהול מוניטין?

ניהול מוניטין הוא תהליך שמטרתו להדחיק את כל אותם ביטויי שיימינג ברשת ולקדם ביטוי חיובי המתייחס לאותו יעד. כלומר, אדם או ארגון הסובלים מהטחת האשמות ברשת ויחס עוין (כמו לדוגמה בזמנו הזמר אייל גולן ופרשת הקטינות), שוכרים גוף מסוים אשר למעשה בונה תהליך שמטרתו להעלים כמעט לחלוטין את כל האזכורים השליליים כלפיהם ברשת. מכיוון שכפי שציינו כבר קודם, מה שעולה לרשת נוטה להישאר שם בתצורה כזו או אחרת, הסרת התוכן לחלוטין אינה בגדר אפשרות ריאלית. 

כיצד מתבצע תהליך ניהול מוניטין?

תהליך של ניהול מוניטין ברשת מתבסס על יצירת אזכורים חיוביים ככל הניתן אודות אותו אדם או ארגון המבקש את השירות, הטמעתם של אותם האזכורים בפלטפורמות שונות והפצתם באופן כזה שדוחק לאט לאט את האזכורים השליליים אחורה עד שהם כבר "חדשות האתמול", כלומר, נדחקים בתודעה ונשכחים בסופו של דבר. קיימות שלל אפשרויות להפצה של אזכורים חיוביים שכאלה כגון:

  1. רשתות חברתיות – הכי קל זה לייצר אזכור בדף הרלוונטי. ניהול מוניטין לא עוסק בכך, אלא בהפצה של האזכורים בדפים אחרים שכביכול לא קשורים לאדם או לארגון, אך יש זיקה מינימלית מבחינת תחום עיסוק, מקום עבודה וכו'. כל הרעיון הוא לשמור על האזכורים הללו "נקיים" מקשר ישיר לדפים של אותו אדם או ארגון על מנת שייראו טבעיים ככל הניתן. אזכור יכול להיות פוסט רגיל, המלצה, סרטון, תמונה עם תיוג, סיפור עם אנקדוטה חיובית לגבי אותו אדם או ארגון בנוסח הסיפורים המופצים באמצעות דפים כמו "סטטוסים מצייצים" וכו'.
  2. גוגל – הפלטפורמה מספר אחת לביצוע ניהול מוניטין ברשת. הפצת תכנים באתרים חזקים שונים ללא קשר ישיר לאתר של האדם או הארגון ששכר את השירות וקידומם ברשת באמצעם השונים, תדחק את התוצאות השליליות בחיפושים אחר ביטויים ישירים הקשורים באדם או בארגון לדפים נידחים בגוגל ולמזלנו, מה שקיים בדפים הנידחים בגוגל כמו לא קיים בכלל.
  3. יוטיוב – יצירת עמודים ניטרליים ככל הניתן והפצה או יצירה של תכנים מצולמים המתייחסים לאותו אדם או ארגון כביכול ממקום ממליץ או תמים ככל הניתן. סרטונים אלה ו/או ערוצי היוטיוב הללו יכולים לקשר גם לאזכורים חיוביים אחרים ברשת ובכך לייצר מעטפת קידום הקשורה בכל חלקיה.

מאמרים נוספים שיעניינו אותך

טל שלמון - צעידי
טל שלמון - צעידי

היי, שמי טל שלמון-צעידי יועצת עסקית ואני כאן כדי לענות על כל שאלה. אני מזמינה אתכם ליצור איתי קשר עוד היום ויחד ניקח את העסק למקום של צמיחה..!

צרו קשר כעת
מעוניינים בשיחת ייעוץ ראשונית? השאירו פרטים!
מה חדש אצלי באתר?
עקבו אחרי ברשתות החברתיות

רוצים שנעזור לכם להקפיץ את העסק לרמה הבאה?
הירשמו עכשיו לשיחת ייעוץ אישית במתנה!

לפני שנתחיל, מה הסטטוס שלך היום?

בואו נעבור לווטאספ
1
זקוקים לייעוץ?
היי, נעים מאוד שמי טל שלמון-צעידי ואני כאן לענות לך על כל שאלה.
במה אוכל לעזור?
Call Now Button