ניהול חנות

ניהול חנות

מה הדבר הראשון שעולה בראשכם כשאתם חושבים על ניהול חנות? האם חנות שכונתית או במרכז קניות גדול? האם בכלל חנות וירטואלית או חנות נישה במערך של חנויות ברשת? בואו נעצור שנייה ונעשה סדר. ניהול חנות יכול להיות דומה ושונה בכל אחת מהתצורות הללו, אז קצת לפני שאתם ניגשים לפתוח חנות ולנהל אותה, ננסה לארגן לכם קצת את המחשבות.

ניהול חנות

ניהול חנות קטנה

חנות קטנה, או שכונתית לצורך העולם לעולם תהיה חנות נישה, גם אם היא מוגדרת מכולת וזאת משום היותה קטנה ופונה למספר מצומצם יחסית של קונים. ניהול חנות קטנה מחייב אחזקת מלאים מצומצמים באופן יחסי, המתחדשים ע”פ תדירות הביקוש וניהול מספר קטן יחסית של עובדים.

היתרון – בדרך כלל קהל מוכר וקבוע, סוג של ראש שקט.

החיסרון – מספר לקוחות מצומצם ויכולת יחסית מוגבלת להרחבת העסק.
כאשר חושבים על חנות קטנה ושכונתית, כדאי להיות מאוד ממוקדים בייעוד שלה, להתחיל בקטן כדי להבין את השטח ולבדוק האם בכלל קיים הביקוש בתחום זה והתחרות יחסית קטנה עד אולי לא קיימת לפחות ברדיוס בו חשבתם למקם את החנות.

ניהול חנות במרכז קניות

חנות במרכז קניות יכולה להיות חנות בפני עצמה, בדיוק כשם שחנות שכונתית יכולה להיות, אך גם חנות רשת – כלומר, חנות המשווקת מוצרים של רשת מסוימת (מזון, ביגוד, הנעלה וכו’) בין אם ע”י זיכיון מסודר ובין אם ע”י סניף בפני עצמו. ההבדל בין הסדרי זיכיון לבין סניף הוא בעיקר חלוקת נתח הרווחים מהמכירות והתשלום עבור הזיכיון. לעתים עדיף להיות זכיין מקומי, לשלם את החלק בחוזה אך גם להחזיק בזכות למכור עוד כמה מוצרים ו/או עדיין להתקיים כיחידה בפני עצמה ולעתים עדיף לנהל חנות שהיא סניף מלא מבלי לדאוג לכאב הראש של ניהול חנות עצמאית. השיקול הינו בעיקר שיקול כלכלי ולכן מומלץ להתייעץ עם יועץ עסקי על מנת לבנות תוכנית עסקית מדוייקת, עם מיתוג עסקי נכון ובניית תחזית עסקית.

ניהול חנות אינטרנטית

חנות אינטרנטית יכולה להיות דומה מאוד לחנות רגילה בהווייתה אך למעשה אינה דורשת אחזקת מלאים שלוטפת ו/או אחזקת מקום פיזי אלא תחזוקת אתר וקידומו (כי אם לא יגיע גבוה בגוגל לא יגיעו אליו גולשים). עם עידן הקורונה נחשפנו ליותר ויותר חנויות שעברו לעבוד בתצורה אינטרנטית ולו על מנת להמשיך ולמכור כרגיל, גם אם לא ניתן לקבל קהל באופן פיזי. חלק מן החנויות ממשיכות ואף ימשיכו לנהל את שתי התצורות גם כאשר השגרה תשוב לחיינו במלואה, משום שניהול חנות אינטרנטית עשוי להיות יותר נוח.

היתרון – חסכון בעלויות (שכירות, מיסי עירייה, חשמל, אחזקת עובדים וכו’), נוחות, זמינות מלאה (הן מבחינת בעל החנות והן מבחינת לקוחותיה), משלוחים עד הבית והתקדמות טכנולוגית אדירה.
החיסרון – תחזוקת אתר שוטפת, ניהול מלאים כלשהם גם אם לא פיזית אלא יש למשוך אותם מספק שלישי, זמינות גבוהה (יותר קשה לקבוע שעות פעילות כאשר החנות נמצאת על גבי המסך), עדכון שוטף וניהול משפך שיווקי של מערך שיווק אינטרנטי מלא.

נישה במערך חנויות רשת

פלטפורמות כמו איביי, אמזון, אטסי ועוד, מאפשרות ניהול מיני חנות בתוך המערכות שלהן, אשר במסגרתו של ניהול חנות מסוג זה, ניתן להקים החל מדף ייעודי לצורך מכירת מוצרים בודדים או מספר מצומצם של מוצרים ועד ניהול חנות של ממש המגובה בתשלום עמלות לחברה המארחת (איביי, אמזון וכו’).

היתרון – נוחות מרבית – אין צורך להקים אתר ייחודי וייעודי, לא הכרחי לשלם לאנשי שיווק כדי לקדם את החנות אלא ניתן לבצע זאת לבד (למי שיכול), יכולת וירטואוזית לזהות את השוק ולשנות את תכולת החנות בהתאם ובמהירות, כלומר גמישות מרבית ועוד.

החיסרון – עמלות גבוהות – הן לחברה המארחת והן לחברה שסולקת את תשלומי הלקוחות (טרנזילה, פייפאל וכו’), לעתים אזורי המשלוח מוגבלים ו/או יקרים מדי, מצריך עדכון שוטף וניהול סביב השעון, חשיפה מרבית לתלונות וביקורות שליליות ברמה המיידית ותחרות עצומה בכל תחומי המכירה הקיימים בפלטפורמות האלה.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
טל שלמון - צעידי
טל שלמון - צעידי

היי, שמי טל שלמון-צעידי יועצת עסקית ואני כאן כדי לענות על כל שאלה. אני מזמינה אתכם ליצור איתי קשר עוד היום ויחד ניקח את העסק למקום של צמיחה..!

צרו קשר כעת
מעוניינים בשיחת ייעוץ ראשונית? השאירו פרטים!
מה חדש אצלי באתר?
עקבו אחרי ברשתות החברתיות
Call Now Button
בואו נעבור לווטאספ
1
זקוקים לייעוץ?
היי, נעים מאוד שמי טל שלמון-צעידי ואני כאן לענות לך על כל שאלה.
במה אוכל לעזור?