כאשר אנו מעוניינים לרכוש חפץ חדש לבית, או להעזר בשירותיו של בעל עסק מסוים, תמיד נעדיף לפנות למקום שמצאנו עליו ברשת חוות דעת חיוביות.
עם זאת, לא רק חוות דעת וביקורות חיוביות מופצות ברשת, אלא גם חוות דעת שליליות מלקוחות המאוכזבים מן השירות או המוצר איך תיבנו ניהול מוניטין נכון ואיתן?
מה עושים במידה והעסק שלנו קיבל חוות דעת ואזכורים שליליים
על מנת להתמודד עם המציאות הזו, אני מזמינה אתכם להכיר את השירות של ניהול מוניטין ברשת. הצלחה של כל עסק, גדול או קטן כאחד, תלויה במידה רבה במוניטין האינטרנטי שלו.
מספיקה חוות דעת שלילית אחת לא מחמיאה, או כתבה שלא עושה חסד עם בעל העסק, כדי להרוס תדמית חיובית שנבנתה במשך שנים.
דגנית הגיעה אלי בעקבות אזכור שלילי של המסעדה שלה ב-Google Reviews.
היא בעלת מסעדה מיוחדת באזור הצפון, המגישה אוכל חלבי מעולה, אך הביקורת השלילית שהופיעה בראש הביקורות של גוגל, גרמה לה צער ועוגמת נפש.
"מה ניתן לעשות?" היא שאלה אותי.
"השקעתי בקידום האתר בגוגל, אני מעלה פוסטים באופן קבוע לפייסבוק, אבל מספיקה חוות דעת שלילית אחת (שאגב, כלל לא היתה מדויקת!) כדי לגרום להרס טוטאלי של המוניטין שלי".
"אני יכולה לסייע לך בכמה רבדים", הרגעתי אותה.
אוכל להעניק לך ייעוץ שיכוון אותך בפעולות שרצוי לבצע כדי להפוך את השלילי לחיובי. למשל: דחיקת אזכורים שליליים, החדרת תכנים חיוביים תחת שם המותג, שימוש במקומות אסטרטגיים בשם המותג שלך, יצירת קמפיין מוניטין מיוחד ועוד.
"אבל, מה שחשוב יותר מכל שתזכרי" עודדתי אותה, "הוא שגם אם הופיעה חוות דעת שלילית על העסק שלך במקום אחד ברשת, זה לא מבטל את כל העשיה החיובית והענפה שלך כבעלת עסק".
חשיבות ניהול מוניטין לעסק באופן שוטף
בעוד שלא תמיד ניתן לשלוט על מה שנכתב בהינף מקלדת,
כן ניתן להתמודד עם ההשלכות ולנהל את הנראות של הפריטים הללו בעתיד.
העבודה העיקרית של שירות ניהול מוניטין כוללת הכוונה וייעוץ לשליטה על תוצאות החיפוש המופיעות בעמוד הראשון, ושיפור ביקורות וחוות דעת הנכתבות ברשתות החברתיות ובגוגל.
בעיני כיוצעת עסקית, זה השלב החשוב והחיוני ביותר, משום שהוא קובע את הרושם הראשוני של הגולשים שיחפשו אתכם.
האם הדבר הראשון שהגולש יתקל בו יהיה מאמר מחמיא ב-The Marker או לחילופין פסק דין שלילי באתר פסק דין הנגיש לכל האוכלוסיה?
תסכימו איתי שההבדל בין השניים הוא עצום ממש, ויכול לעלות בלא מעט לקוחות שיחליטו על סמך המידע אם לפנות אליכם או לא.
ניהול מוניטין ברשת נעשה על ידי יצירת עמודים שעובדים לטובתכם וקידומם, כדי "לדחוק" את התוצאות השליליות לעמודים האחרונים, אליהם מגיעים פחות אנשים.
כיצד תוכלו לעזור לעסק שלכם באמצעות ניהול מוניטין
כתיבת תוכן חיובי על העסק– אני ממליצה ומכוונת בעלי עסקים להרחיב על תחומי הפעילות שלהם, לשתף תוכן מקצועי, ליצור כתבות חיוביות באתרי חדשות ותכנים נוספים חיוביים שמספרים על בית העסק.
ביצוע פעולות אופטימיזציה – כדי להשפיע על תוצאות החיפוש תחת שמו של המותג או בית העסק, מעבר לפעולות יצירת תוכן והפצה, יש לבצע כמה וכמה פעולות טכניות שיסייעו למנוע החיפוש להבין כי עמודי האינטרנט החדשים שנוצרו הם רלוונטיים יותר מהעמודים המכילים את האזכורים השליליים.
ניהול מוניטין ברשתות החברתיות- העמודים החשובים שבדרך כלל עולים ראשונים בתוצאות החיפוש הם עמודי הרשתות החברתיות: פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, לינקדאין וכדומה.
ניהול מוניטין מקיף לעסק כולל במידה רבה גם את ניהול העמודים הללו, דאגה שכל התגובות בהן תהיינה חיוביות ככל האפשר, והסרה במידה וניתן של התגובות השליליות.
בדיקה מעמיקה של האזכורים ברשת– כדי להסיר את המידע השלילי הקיים על בעל עסק ברשת, אכוון אתכם לבצע חיפוש מקיף ומדויק ברשת כדי לדעת כמה אזכורים קיימים למידע השלילי. לאחר מכן, יש לנסח בקשת הסרה באופן מקצועי ומפורט לטובת הסרת האייטמים מתוצאות החיפוש תחת שם הלקוח.
הקמת חשבון גוגל מיי ביזנס – בין הכלים שגוגל יצרה בשנים האחרונות כדי למנף את החשיפה של בעלי עסקים ניתן למנות את Google My Business, כלי אפקטיבי לקידום תוצאות העסק במנוע החיפוש.
כלי זה מהווה מעין כרטיס ביקור של העסק, והוא מכיל את כל המידע הראשוני על העסק שנחוץ ללקוח: שם העסק, תיאור קצר, כתובת, שעות פתיחה, דרכי יצירת קשר, תמונות וסרטונים של המקום ועוד. אני ממליצה לכל לקוח שחווה אזכורים שליליים במקומות שונים ברחבי הרשת, להשקיע בהקמת כרטיס לקוח מושקע ב-Google My Business, לקבלת חשיפה רחבה ואיכותית יותר.
כמה טיפים ששווים זהב לביקורות טובות יותר ב- Google Reviews
ביקורות אינטרנטיות הן חלק בלתי נפרד מניהול המוניטין שלכם, והביקורות המופיעות בחיפוש בגוגל מהוות חלק נכבד בבחירת הלקוח את נותן השירות.
למעשה, נמצא כי מעל 90% מהלקוחות סומכים על ביקורות מהאינטרנט באותה מידה שיסמכו על המלצות שיקבלו מחברים ומכרים.
כמה טיפים ממני לקבלת ביקורות טובות יותר:
העניקו שירות מעולה– הטיפ המתבקש ביותר הוא לספק ללקוחות שלכם שירות איכותי באופן יוצא דופן בכל מצב,
אך אף על פי כן זכרו תמיד כי לקוחות נוטים להצמד לדברים השליליים יותר, ופחות לטובים.
לכן, כדאי לתת שירות יוצא דופן באיכותו שיגרום ללקוח לחוש כאילו הוא המרכז באותו הרגע, וכך יניע אותו להשאיר ביקורת על המוצר הפנטסטי או היחס המדהים שקיבל מכם.
בקשו מהלקוחות את ההמלצה ישירות – מניסיוני, אם תבקשו מהלקוחות שלכם ישירות לכתוב המלצה, תגדילו את סיכוייכם לקבל ביקורת חיובית ודירוג גבוה. תוכלו לבקש בשיחת טלפון או פנים אל פנים בזמן שהלקוח נמצא פיזית בעסק שלכם.
הגיבו לביקורת שאתם מקבלים, אל תתעלמו-
"אם זה טוב ואם זה רע, אין כבר דרך חזרה", כך אומר השיר הידוע.
גם אצלכם בעסק – גם אם זה רע, חשוב להגיב על ביקורת שמתקבלת, בין אם היא חיובית ובין אם שלילית.
כאשר הביקורת שלילית, התגובה הטובה ביותר תהיה פשוט הודאה בטעות.
אל תנסו לתקוף את הלקוח או לתרץ את החוויה השלילית שלו בתירוצים שונים. הביעו התנצלות, העניקו הבטחה לתיקון הבעיה ואם ניתן גם פיצוי הולם.
ניהול מוניטין וטיפול שלילי לעסקים כתוצאה מהקורונה
ניהול מוניטין שלילי הוא עניין מאתגר עבור כל יועץ עסקי או סוכנות שיווק, אך בתקופת משבר דוגמת משבר הקורונה על אחת כמה וכמה.
בהתאם להערכות מומחי ניהול מוניטין, בתקופת משבר בריאותי וכלכלי כמו נגיף הקורונה, חלה עליה דרמטית של עשרות אחוזים בביקורות השליליות נגד עסקים בישראל.
בשנה האחרונה הופצו אלפי כתבות שליליות נגד חברות, חלה עליה בכמות פסקי הדין ליישוב סכסוכים עסקיים, והתעוררו אזכורים שליליים רבים שהכתימו את שמם של חברות ועסקים רבים במשק.
הטיפול במוניטין השלילי מתבצע באמצעות יצירת תכנים חלופיים וממוקדים עבור העסק, יצירת המלצות באתרים ייעודיים ובשלל טכניקות חכמות ומתקדמות נוספות, המותאמות באופן אישי לכל עסק או חברה.
אם מעניין אתכם לשמוע עוד על ההכוונה שאני מעניקה לבעלי עסקים לשיפור המוניטין ברשת עם תוכנית עסקית סדורה המלווה ביועץ עסקי מומחה ויצירת תוכנית עבודה שנתית הכוללת אסטרטגיה שיווקית ושלל אלמנטים, אני מזמינה אתכם ליצור עמי קשר כעת.
מאמרים נוספים שיעניינו אתכם
- ניהול הוצאות – ניהול נכון לצמיחה
- כך תתמודדי עם פרפקציוניזם בעסק
- ניהול לקוחות – היתרונות המובילים
- משפך שיווקי – בצורה חכמה
.