גם את חולה במחלת "השלמות"?
חייבת שכל החומרים יהיו מושלמים ומדויקים ורק אז יהיה לך אומץ להוציא אותם החוצה?
יש משפט שאומר שהסטנדרט הכי נמוך זה 100% שלמות.
למה הכוונה?
כשאנו מעוניינים שהכל יהיה מושלם, אנו שומרים על סטנדרט מאוד מאוד נמוך של תוצרים ותכנים.
אנחנו לא מתקדמים, לא צומחים, ולא מוציאים שום דבר מהטוב שלנו החוצה.
אם את מרגישה שיש בך נטיה לפרפקציוניזם, בבלוג-פוסט הנוכחי אני הולכת לעזור לך להבריא ממנה אחת ולתמיד 🙂
לא מזמן, שוחחה איתי בעלת עסק מצליח לשיווק בלינקדאין שעבדה במרץ על אתר חדש.
היא מצאה את עצמה שוקדת שעות על תכנים, עיצובים ותמונות מרשימות, בתהליך מתיש שארך יותר מחצי שנה.
בסוף התהליך, היא הרגישה שהיא חייבת להוציא את העיצוב הקיים למעצבת נוספת,
כי הוא לא היה מספיק "מדויק" עבורה. ומה קרה הלאה? אתם כבר יכולים לנחש…
לקח לאותה בעלת עסק המון זמן כדי להבין שהיא חייבת לעשות את הצעד הזה – לצאת לאור – אם היא רוצה להצליח.
בחני את עצמך – האם את פרפקציוניסטית?
עני על השאלות הבאות, ובדקי אם יש בך מהנגע של הפרפקציוניזם
(גם אם כן, הכל בסדר. זה קורה בעסקים הכי טובים)
📌 כאשר אני טועה, אני מרגישה כאילו עולמי חרב
📌 אני מאוד תחרותית וקשה לי מאוד עם המחשבה שיש עסקים מוצלחים יותר ממני
📌 או שאני אעשה את זה מושלם, או שאני לא אעשה זאת בכלל
📌 אני נמנעת מלבקש עזרה מקולגות כי הם עשויים לתפוס את הבקשה שלי כחולשה
📌 אני שמה לב במהירות לליקויים שונים, ויש בי צורך בלתי פוסק לתקן אנשים אחרים כשהם טועים
📌 אני מודעת לציפיות ולתביעות של אחרים, ולא נחה עד אשר אני מרגישה שהצלחתי לרצות אותם
במידה והזדהית עם רוב האמירות והתשובות, הנה כמה טיפים שיסייעו לך לנתב את הנטיה לפרפקציוניזם למקום טוב יותר,
ולהיות יותר בטוחה בעצמך:
זה אף פעם לא יהיה מושלם!
מניסיוני האישי, אני יכולה להעיד שיש לי אינספור חומרים שיווקיים שכתבתי, שאף אחד מהם לא מושלם ב-100%.
מי שמכירה אותי יודעת, שתמיד אסתכל על פוסט שכתבתי ואומר-
פה הייתי משנה עוד קצת,
בדף הזה הייתי עורכת את המשפט הזה והזה.
תמיד היה לי מה לומר על התוצרים שלי, אבל זה אף פעם לא עיכב אותי מלהוציא אותם!
לכן, כשאת כבעלת עסק רוצה להוציא חומרים-
בין אם מדובר בוידאו, בין אם בפוסטים, בין אם בעיצובים, בסקיצה ללקוח או כל תוצר אחר, תמיד תקפידי שהתוכן שלך יהיה טוב.
אם התוכן הוא טוב מספיק – זה מספיק טוב בשבילך, וזהו זה.
תרגיל ליישום בבית: זכרי תמיד, שלמות רק תעכב אותך.
אם יש לך חומרים שיושבים במגירה ונמנעת מלהוציא עד כה,
זה הזמן להוציא אותם מהארון.
מקסימום – תמיד אפשר לתקן, גם אם בפוסטים האותיות לא מדויקות, הסקיצה לא מושלמת והצעת המחיר יכולה להיות טובה יותר, חמותי תמיד אומרת-
זה מה שיש ועם זה ננצח!
בזמן שאת מתעסקת בכמה זה 'לא מושלם', המתחרים שלך לא יושבים בחיבוק ידיים
אל תשכחי שאת לא לבד בעולם.
בזמן שאת מתלבטת לגבי התכנים, המתחרים שלך לא קופאים על השמרים.
בזמן שאת מתלבטת אם להוציא את הפוסט או את דף התוכן החדש שכתבת, הם כבר הוציאו את החומרים שלהם, וקיבלו עליהם שפע מחמאות.
ומה קורה בעצם? את מפסידה זמן יקר וכסף, רק בגלל שלדעתך זה לא מספיק מושלם. לא חבל?
היי מודעת!
כלי נוסף שיסייע לך להתמודד עם הפרפקציוניזם הוא מודעות.
חשוב שתפנימי שהגעת למקום שבו את נמצאת כיום למרות הפרפקציוניזם ולא בזכותו.
ללא ההבנה שהפרפקציוניזם הוא שלילי, (הוא מעכב אותך ולא מקדם אותך) הוא יתקיים אצלך בלי שתהיי מודעת לכך.
לאחר שהשגת מידה מסוימת של מודעות לנטיה הזו שלך, זה הזמן ללמוד קצת על עיקרון פארטו:
עקרון פארטו קרוי על שם הכלכלן האיטלקי והוא קובע שכ 20% מהעשיה אחראית על כ-80% מהתוצאה – כלומר מהמחזור העסקי.
אפשר להחיל את העקרון הזה גם על פרפקציוניסטים ולטעון שב-20% מהזמן הם משיגים 80% מהתוצאות. מה הם עושים בשאר הזמן? הם עסוקים בעיקר בליטוש התוצאות.
מדובר במצב שממש רצוי להמנע ממנו, כי בת'כלס זה גם לא משתלם כלכלית, וגם אף אחד לא באמת שם לב להבדלים חוץ מהפרפקציוניסט עצמו.
אבל טל! אני מפחדת לטעות
גם את חוששת לטעות? תשמעי סיפור מעניין.
ישבה אצלי בעלת עסק, מעצבת פנים ידועה, שעשתה טעות קטנה בדירה שעיצבה.
במקום להודות בטעות בו ברגע לפני הלקוח שלה, היא התביישה בטעות והסתירה אותה בכל מחיר.
מה שיצא בסוף מהסיטואציה המביכה, הוא שהטעות נגררה והוסיפה עוד ועוד טעויות על גבה, מה שהפך את ההודאה בטעות לעוד יותר בלתי אפשרית.
בסוף, היא נאלצה להודות בטעות הראשונית שעשתה, ואז זה היה באמת לא נעים…
עודדתי אותה להבין שטעויות הן לא סוף העולם.
📺 ניוזפלאש – כולנו טועים!
והטעויות לא רק שלא מזיקות לנו בטווח הארוך, אלא אף משפרות אותנו, כאשר אנו מוכנים להודות בהן ולהשתפר בעקבותיהן.
התחילי בצעדים קטנים וישימים
את צריכה לזכור שיש לך מתנה וכשרון מיוחד, שרק את יכולה לתת לעולם.
במקום לחשוש ולפחד שאולי דברים לא יהיו מושלמים,
או שתטעי או שאנשים לא יאהבו את מה שאת עושה-
תפרקי את המשימה למשימות קטנות שאת כן מצליחה להוציא החוצה. כך גם תקטיני את הסיכוי לטעויות, וגם תרגישי בטוחה יותר בעצמך!
למשל: בעל עסק שרוצה לכתוב ספר על העשיה שלו,
ומתקשה להוציא אותו, יפרק את המשימה הגדולה של "כתיבת ספר"
למשימות קטנות שהוא כן יכול להוציא החוצה,
למשל: הוא יכתוב משפט ויעלה לפייסבוק, ישלח חלק מהספר לכמה חברים שיבדקו ויציצו וכן הלאה.
המטרה- לא לפחד כמה שיותר להוציא החוצה, ולהראות לכישרון שלך שהשד לא נורא כל כך!
אנשים לא מחפשים אותך עד כדי כך עם זכוכית מגדלת על כל דבר קטן, כמו שאת עושה לעצמך…
אני יודעת, קל להגיד וקשה לבצע
בבלוג-פוסט הנוכחי ניסיתי למקם את הפרפקציוניזם במגירה הנכונה.
במקום לאפשר לנטיה הנפשית הזו להשתלט עליך ועל העסק שלך,
ניסיתי לסייע לך להיות מודעת אליה, להתמודד איתה "בביסים קטנים" ובעיקר – לא לפחד לטעות (רק כשטועים-לומדים ❗).
אני מזמינה אותך לליווי עסקי מדויק עבורך, שיוכל להוריד ממך הרבה מאוד לחץ בעסק, לעזור לך להתמודד עם הנטיה לפרפקציוניזם ולהפגיש אותך פנים מול פנים עם החוזקות האמיתיות שלך.