בכל שנה מוקמים עסקים קטנים רבים. רובם לא ישרדו את השנה הראשונה להקמתם ומאלו שכן ישרדו אותה רק מעטים ישרדו את חמש השנים הראשונות להיווסדם. קיימות לכך סיבות רבות, חלקן קשורות לחוסר ניסיון וחלקן קשורות להערכות מוקדמת לא נכונה. ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים עשוי להיות ההבדל המהותי בין עסק פורח לעסק מדשדש או כושל, משום שחלק גדול מהסיבות לכך שעסק נסגר כבר בשלביו הראשונים הוא שיווק לא נכון ואי ניצול קהל היעד באופן יעיל.
במה תורם תהליך של ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים?
ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים תורם בראש ובראשונה ידע – המון ידע שלא לכולם יש משום שלא כולם עוסקים בתחום השיווק או מעורים לו. ידע זה כולל את זיהוי קהל היעד, הבנת הצרכים שלו ומיפוי הצרכים הרלוונטיים למוצר או לעסק כלשהו. לאחר שזוהה הקהל והצורך המרכזי (או צרכים מרכזיים), ממפים את המוצר או השירות הרלוונטיים לקהל היעד או חלק ממנו, מבודדים את הערך המוסך שיש למוצר, לשירות או לעסק עצמו ומבליטים את הערך המוסף הזה באמצעות מסרים שיווקיים נכונים המופצים בערוצי הפרסום הנכונים לקהל היעד.
השלב הבא שנלמד תוך כדי ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים הוא כיצד למקסם את קהל היעד הזה, גם אם לא עבר שלב במשפך השיווקי (ראו מאמר על כך) ולא ביצע רכישה וכיצד להשאיר את קהל היעד שכן ביצע רכישה כקהל חוזר.
למי מתאים ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים?
בראש ובראשונה על פי ההגדרה, ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים מיועד לעסקים קטנים. אילו עסקים קטנים? להלן מספר קריטריונים מתאימים:
- יוזמות עסקיות בתחילת הדרך – רעיון שהתהווה ע"י יזמים וצריך לכוון לכדי שיווק והבאת לקוחות פוטנציאליים.
- עסקים קטנים בתחילת דרכם, אשר בעליהם מעוניינים להתחיל את הדרך בצורה נכונה.
- עסקים קטנים שנקלעו למבוי סתום מבחינת מכירות ומעוניינים לקבל ליווי עסקי והדרכה כיצד לגדול מבחינה עסקית.
- עסק קטן שצפוי לגדול לטווח הארוך – ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים מתווה דרך כיצד לעשות זאת באופן יעיל.
- עסקים קיימים המעוניינים לשנות אסטרטגיה שיווקית שאולי עבדה עד נקודה מסוימת ולא עוד או שאולי עדיין עובדת אבל בעלי העסק מחפשים להתרחב.
אילו כלים מעניק ייעוץ שיווקי שכזה?
מעבר למיפוי קהל היעד והמוצר או השירות על כל הפונקציות שלו, ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים מתמקד גם בנושא מיפוי התחרות בתחום, ניתוח המתחרים, בניית מותג (בין אם סביב העסק עצמו או בין אם סביב המוצר או השירות). כמו כן, מתמקד הוא בבניית אסטרטגיה שיווקית לטווח ארוך, שימור לקוחות ושימור המותג לאורך זמן, משום שעל מנת להחזיר לקוחות לרכישות נוספות ו/או לגרום להם להמליץ על בית העסק, חובה לדאוג שהם יהיו מרוצים מהרכישה, מהשירות סביב לה ומהקשר שנוצר בין העסק ללקוח.
השתכנעתי, מה עושים?
קובעים פגישה עם מומחה המספק ייעוץ עסקי לעסקים קטנים. צרו עמנו קשר וצוות המומחים שלנו ישמח לשבת איתכם, לבדוק איזו אסטרטגיה שיווקית אכן מתאימה לעסק שלכם ולמוצרים שלכם ולבנות לכם מפה שיווקית שתוביל אתכם ואת העסק שלכם למקום טוב ויציב עם המבט קדימה לעבר צמיחה עתידית.