טל שלמון צעידי | תוכנית עסקית - לוגו
תוכנית אסטרטגיה שיווקית

תוכנית אסטרטגיה שיווקית

תוכנית אסטרטגיה שיווקית היא למעשה ריכוז שיטות הפעולה שיש לנקוט על מנת לייצר ביקוש למוצר או השירות הספציפיים שעסק מסוים מספק. ולמה להבליט צורך מסוים אתם בוודאי שואלים. התשובה היא משום שללא ההבלטה ל הצורך, ללא גירוי הלקוח בנקודה הכי "כואבת" שלו, הלקוח לא יבין עד כמה הוא אכן זקוק למוצר. כלור, אדם תמיד יימשך למה שאין לו וחסר לו, לדוגמה – אדם שנאבק כדי לסגור את החודש יימשך למוצר או שירות שיבטיח הכנסה נוספת, אדם שחסר לו ריגוש יחפש מוצרים חדשניים ומסקרנים ועוד. 

תוכנית אסטרטגית שיווקית צריכה להישען על השילוש הקדוש של לקוח – צורך – מוצר (או שירות). כלומר, מיפוי מיהו הלקוח או מיהם הלקוחות הפוטנציאליים לצורך העניין ומה המכנה המשותף הרחב ביותר שלהם, איזה צורך בסיסי הם מחפשים למלא ואיזה צורך משני הם מחפשים למלא ואיזה מהם המוצר או השירות המסוים יכול למלא?

תכנית אסטרטגיה שיווקית ותחרות

לא ניתן לבנות תוכנית אסטרטגיה שיווקית ללא התייחסות לנושא התחרות, שכן חלק בלתי נפרד של תוכנית אסטרטגיה שיווקית היא בידול מול המתחרים הן מבחינת עסק והן מבחינת המוצרים או השירותים. הבידול יכול להיות ברמת העסק, ברמת המוצר, ברמת השירות הנלווה, במרת התמחור, ברמת השיווק והפרסום ועוד, אך חייב להיות בידול בולט או שלא תהיה סיבה ללקוחות הפוטנציאליים לבחור דווקא עסק כזה או אחר על פני מתחריו.

את המתחרים לומדים לעומק כבר בשלבים הראשונים להקמת העסק וכבר כאשר בונים את התכנית העסקית והמודל העסקי. 

יחד עם זאת, ניתן לשנות אסטרטגיה שיווקית לאורך זמן הפעילות אם בטווח מסוים תוכנית אסטרטגיה שיווקית אחת לא הביאה את התוצאות הרצויות לאחר השוואה רב תקופתית.

תקציב

חלק מגיבוש תוכנית אסטרטגיה שיווקית היא נושא תקציב השיווק. אז קודם כל רק שתערכו לכך שתקציב השיווק מהווה אחד מנתחי התקציב הגבוהים ביותר בעסק וזאת בעיקר משום התחרות הגדולה הקיימת במגוון תחומים, כך שאין מנוס – על מנת להבליט את היתרונות של עסק כזה או אחר, יש להשקיע תקציבים לא מעטים עבור מטרה זאת. יש להיערך להגדלת התקציב ככל שהתחרות גוברת וישנם מצבים שבהם יש צורך להקצות תקציב גבוה מאוד כבר על ההתחלה על מנת להעלות את רמת החשיפה מראש ולחדור לשוק "בכל הכוח". 

יחד עם זאת, רצוי שלא להגזים עם ההוצאה על אפיק השיווק משום שבשיווק ופרסום אפילו השמיים אינם הגבול, אז על מנת שלא לאבד את הראש, יש להקצות משאבים בגובה מסוים, ריאלי לתחום ולתחרות וזאת כמובן לאחר מחקר מקיף בנושא ולהתנהל באפיקי הפרסום השונים בהתאם לכך, תוך כדי התאמה לאפיקים היותר מניבים ככל שהזמן עובר ולהתאים תוכנית אסטרטגית שיווקית לכל אורך הדרך. 

יש לציין, כי מעבר לערוצי השיווק במדיה (הרגילה ו/או הדיגיטלית), קיימים ערוצי שיווק נוספים שהינם כביכול עקיפים, כגון: מוצרים ממותגים, עריכת כנסים מדי פעם, שיוך של שפה גרפית נפוצה (כמו לדוגמא הבצע הכתום של חברת "אורנג'" העולמית) ועוד. ולכן, על מנת להתאים אסטרטגיה שיווקית לעסק שלכם חובה להיוועץ עם איש מקצוע שיידע לכוון אתכם לקהל היעד שלכם באופן הכי יעיל וממוקד, תוך התחשבות בתקציב שלכם לעניין זה.

טל שלמון - צעידי
טל שלמון - צעידי

היי, שמי טל שלמון-צעידי יועצת עסקית ואני כאן כדי לענות על כל שאלה. אני מזמינה אתכם ליצור איתי קשר עוד היום ויחד ניקח את העסק למקום של צמיחה..!

צרו קשר כעת
מעוניינים בשיחת ייעוץ ראשונית? השאירו פרטים!
מה חדש אצלי באתר?
עקבו אחרי ברשתות החברתיות

רוצים שנעזור לכם להקפיץ את העסק לרמה הבאה?
הירשמו עכשיו לשיחת ייעוץ אישית במתנה!

לפני שנתחיל, מה הסטטוס שלך היום?

בואו נעבור לווטאספ
1
זקוקים לייעוץ?
היי, נעים מאוד שמי טל שלמון-צעידי ואני כאן לענות לך על כל שאלה.
במה אוכל לעזור?
Call Now Button