יש לכם עסק שעל פניו נראה כמו הדבר הבא בשוק, המוצר שלכם עד כדי כך מדהים שאתם לא מבינים איך לא חשבו עליו קודם ונדמה שאתם אוטוטו על גג העולם, אלא שחסר לכם דבר אחד כדי להגיע לשם, אולי הגורם הכי חשוב במשוואה – לקוחות. יהיה המוצר שלכם אטרקטיבי ככל שיהיה, ללא לקוחות הוא שווה כקליפת השום ולא יניב לכם כלום. תפקידו של יועץ שיווק ופרסום הוא לכוון כיצד להגיע ללקוחות הנכונים, כיצד לחשוף את המוצר לקהלי יעד פוטנציאליים וכיצד למקסם את אפיקי השיווק לכדי תוצאות טובות לאורך זמן.
מהות תפקידו של יועץ שיווק ופרסום
בראש ובראשונה יועץ שיווק ופרסום מזהה את נקודות החוזק של המוצר, השירות והחברה, למקסם אותם לכדי מסר ייחודי שימשוך קהל ולהפיץ את המסר לקהלי היעד המתאימים ביותר לאופי המוצר, השירות והחברה לה הוא מייעץ. כך שתפקידו למעשה נחלק לכמה גורמים:
- זיהוי נקודות החוזק והחולשה של המוצר, השירות והחברה ובמיוחד מול המתחרים העיקריים.
- ניתוח המתחרים בשוק וזיהוי נקודות החוזק והחולשה שלהם.
- זיהוי וניתוח קהלי היעד הפוטנציאליים של המוצר, השירות ו/או החברה.
- ניטור הערוצים שבאמצעותם ניתן להגיע לאותם קהלי יעד הן באופן ישיר והן באופן עקיף ובניית תוכנית שיווקית ארוכת טווח, תוך סימון מטרות ויעדים.
- מיפוי ערוצי השיווק העיקריים ותיעדוף תקציבי.
- חיבור מסרים שיווקיים התואמים את המוצר, השירות ו/או החברה וכן את קהלי היעד שלהם.
האם חובה לשכור יועץ שיווק ופרסום?
שום דבר אינו חובה ברמת הצמדת אקדח לרקה מן הסתם, אך יחד עם זאת, גם אם יש לכם מוצר מנצח בידיים, גם אם אתם יודעים דבר או שניים על קהל היעד שלכם וכיצד להגיע אליו וגם אם מכרתם קרח לאסקימוסים בשלב מסוים בחייכם, אין זה בהכרח מעיד על מומחיותכם בתחום השיווק. מאידך, כאשר מבצעים את הכל מהכל תחת אותה קורת גג אחת, כלומר, הן לייצר, הן לשווק, הן למכור והן לדאוג ללקוחות הדבר יכול להיות לרועץ במיוחד אם מדובר בחברה קטנה. הסיבה לכך היא שמרוב שעסוקים בכל התחומים גם יחד, אין מיקוד בתחום אחד ולכן העבודה עליו עלולה שלא להביא תוצאות.
יועץ שיווק ופרסום מביא עמו את כל הידע והניסיון שלו וממקד אתכם אך ורק בנושאים אלה. הוא זה שייבנה איתכם את תוכנית הפרסום לטווח הארוך, את המשפך השיווקי ואת דרכי ההגעה לקהל היעד המסוים אליו תרצו להגיע. בנוסף לכך, יועץ שיווק ופרסום ידע למפות את המסרים שעוברים יותר טוב ומניבים יותר תוצאות מול המסרים שאינן מביאים תוצאות כלל וכיצד לשפר את המידע המוגש לקהל היעד על מנת להביא אותו לכדי ביצוע פעולת המרה, כלומר – רכישה.
לכן, מבחינת הצלחה של העסק ושיווק המוצר או השירות, ניתן לומר שגיוס יועץ שיווק ופרסום הוא בגדר חובה משום שזוהי מומחיותו ולא רק חלק קטן מעבודתו. הכלים שיועץ שיווק ופרסום מביא עמו ויכולת ההבנה וניתוח השוק שלו (או שלה כמובן) מכוונים כל עסק, קטן וגדול כאחד למיקוד בקהלי היעד הנכונים לו ומקסום תוצאות וזה תמיד עדיף על "לירות לכל עבר", לבזבז כספים על ערוצי שיווק לא נכונים מבלי לראות תוצאות בשטח.