טל שלמון צעידי | תוכנית עסקית - לוגו
אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית

אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית

זה לא סוד שעולם השיווק הולך ומתרכז בתחום הדיגיטלי ולשם עולם הפרסום צועד בצעדי ענק. אין כל חדש בעובדה שיותר ויותר בתי עסק מעדיפים למצוא את הקהל שלהם דווקא ברשת הדיגיטלית ואינם פונים כלל למדיה המודפסת, עם כל הכבוד לה. לכן, עסקים רבים בונים אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית, המתבססת על קהל היעד שנמצא בערוצים השונים ברשת.

מהי מדיה דיגיטלית?

מדיה דיגיטלית היא שם כולל לערוצי החשיפה השונים ברשת האינטרנט. בין אם מדובר במנועי חיפוש כמו גוגל ודומיו (הוא הכי דומיננטי ביניהם), בין אם מדובר ביוטיוב (שגם שייכת לגוגל למרבה הפלא), בין אם מדובר ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, טוויטר, טיק-טוק וכו', בין אם מדובר בפלטפורמות ויזואליות כמו פינטרסט ועוד. לכל אחד מערוצים אלה קהל היעד שלו ולכל אחד מהם מאפיינים משלו.

ההבדלים בין סוגי הערוצים

גוגל ומנועי החיפוש – לא כל אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית כוללת בה את גוגל משום שזה מאוד תלוי בקהל היעד ובמוצר או השירות. המאפיין העיקרי של גוגל הוא הפנייה לפלח אדיר של אוכלוסייה הן בארץ והן בעולם. כעקרון רוב האנשים שמחפשים מידע ברשת האינטרנט מחפשים אותו באמצעות מנוע החיפוש של גוגל. לכן, עסקים רבים משלבים אותו בבניית אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית ומקנים לו משקל רב בתקציב, הן מבחינת קידום העסק באופן טבעי (אורגני) בתוצאות החיפוש והן מבחינת קידום ממומן ע"י בניית מערך מודעות המופיעות בראש ובתחתית דפי תוצאות החיפוש.

יוטיוב – פלטפורמת הסרטונים של גוגל מיועדת הן למשתמשים פרטיים והן למשתמשים עסקיים ולכן פוטנציאל השיווק דרכה הוא ענק. לא מעט אומנים החלו את דרכם דרך היוטיוב וכיום ניתן למצוא המון משפיענים המשתמשים ברשת זו על מנת להעביר מסרים שיווקיים בתחומים כאלה ואחרים. זאת גם הסיבה שעסקים רבים משלבים שיווק דרך משפיענים ברשת בבניית אסטרטגיה שיווקית.

רשתות חברתיות – עולם הרשתות החברתיות החל את דרכו לפני קצת פחות משני עשורים ומאז לא מפסיק לחדש ולהפתיע. טוויטר הייתה הרשת החלוצית הראשונה ואחריה קמו פייסבוק, לינקדאין ועוד רבות אחרות כולל רשת הטיק-טוק הפופולרית בקרב הקהל הצעיר יותר. כיום, כמעט כל אסטרטגיה שיווקית כוללת פרסום ברשתות החברתיות השונות בהתאם למטרות ולקהל היעד.  

רשתות ויזואליות – רשתות המבוססות על חיפוש ויזואלי של תמונות כמו פינטרסט מתאימות כמעט לכל תחום, כאשר הדגש הוא על תיעוד ונעיצה של תמונות או סרטוני וידאו שמפרסמים מעוניינים שיצאו לעוד ערוצים חוץ מיוטיוב ולעוד צופים. כיום כבר ניתן למצוא שם הכל – החל ממוצרים המוצגים לראווה, דרך מדריכים מצולמים בנושאים שונים ועד תיעוד מציאותי שלא בהכרח קשור לפרסום.

פרסום במייל – שימוש ברשימות תפוצה של לקוחות שנרשמו או לקוחות פוטנציאליים על מנת לשלוח מסרים שיווקיים מעת לעת.

בחירת ערוצי הפרסום לצורך בניית אסטרטגיה שיווקית דיגיטלית

בראש ובראשונה כדאי לדעת כי תקציב המדיה הדיגיטלית עשוי להיות נמוך יותר מתקציב המדיה המודפסת אך עדיין ניתן להגיע לסכומים גבוהים מאוד הודות לתחרות הקיימת ואם בונים את מסעות הפרסום האלה לא נכון התקציב הזה עשוי להתבזבז לשווא. 

לכן, על מנת לבנות אסטרטגיה שיווקית נכונה יש להתחשב במוצר או השירות (לא הכל אפשר לפרסם בכל פלטפורמה מבחינת מדיניות), היכן מסתובב רוב קהל היעד הרלוונטי וכיצד לנסח מסר קצר וקולע משום שאף אחד לא משקיע היום את הזמן לקרוא מסרים ארוכים ומעייפים.

מאמרים נוספים שיעניינו אותך:

טל שלמון - צעידי
טל שלמון - צעידי

היי, שמי טל שלמון-צעידי יועצת עסקית ואני כאן כדי לענות על כל שאלה. אני מזמינה אתכם ליצור איתי קשר עוד היום ויחד ניקח את העסק למקום של צמיחה..!

צרו קשר כעת
מעוניינים בשיחת ייעוץ ראשונית? השאירו פרטים!
מה חדש אצלי באתר?
עקבו אחרי ברשתות החברתיות

רוצים שנעזור לכם להקפיץ את העסק לרמה הבאה?
הירשמו עכשיו לשיחת ייעוץ אישית במתנה!

לפני שנתחיל, מה הסטטוס שלך היום?

בואו נעבור לווטאספ
1
זקוקים לייעוץ?
היי, נעים מאוד שמי טל שלמון-צעידי ואני כאן לענות לך על כל שאלה.
במה אוכל לעזור?
Call Now Button